Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Viaccess CA-modul RedCam Funkar inte?????? eller??

Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Citat Ursprungligen postat av -=Stiffe=-
    Comhem kör Conax
    Det är dock en variant som fungerar i en viaccess cam

@fozolii_Mage
    Vi har haft det uppe förut, har du kollat här? http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=6052
    jag visste att det tunnlade i viaccess elelr nått sånt...men visste inte att det funka i en viaccess cam ops:

de fungera bara i en viaccess med vers. 4.84,eller i en blackcam vers. 1.02 uk.
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

Jag hjälpte en kille tidigare att felsöka hans redcam modul tillsammans med dvb-c kort och allt funkade hema hos mig med både mina och hans grejer men hans grejer funkade inte hemma hos honom.

Så småningom visade det sig att det vara våra originalkort från comhem som var olika. Mitt kort funkade men inte hans. Då ringde han comhem och de sa att de haft problem med vissa tidigare serier av det nya comhemkortet och han fick byta kortet mot ett nytt och sedan funkade allting!

Så mitt förslag är att prova med någon kompis kort och se om det blir skillnad, eller ring comhem och säg att du har problem med kortet i din humax-box och vill byta mot ett nytt kort.
    Ronny

eftersom jag var killen ronnyl hjälpte (tack igen förresten) så kan jag bara komplettera med att säga att jag fick mitt orginalkort tidigt i höstas, (typ september) - kan ju ha varit en "dålig batch" som gick ut tidigt. en annan kille här på forumet hade exakt samma problem, även han fick igång allt när han fick nytt kort av comh*m

Liknande ämnen

1. Uppgradera Viaccess CA redcam
    Av Redcam i forum Övriga mottagare
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2014-04-18, 10:58
  2. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 15:21
  3. Pioneer hyrbox och Viaccess Redcam
    Av skidkare i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 16:32
  4. byter magic module 1.04 mot viacsess redcam modul
    Av culo i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-30, 17:06
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 18:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss