Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hur?: hex -> provider -> nytt G-kort inkl Ticket

Hur?: hex -> provider -> nytt G-kort inkl Ticket

Hej! Om man har hex filer som körs på ett guldkort som fungerar men inte ticket kanalerna.

Hur kan man skapa en ny provider txt fil för att sedan använda nya .hex filer som Ticket även fungerar på?

Eller finns det andra vägar att gå?

Mvh Pnom

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    1. Sätt i kortet i programmerare och starta ditt program till programmeraren.
    2. Läs ut eeprom från guldkortet.
    3. Öppna eeprom med Viaccess Editorn från Parabolnisse (www.parabolnisse.se).
    4. Skapa en provider fil via Viaccess Editorn.
    5. Ladda ner en ny tom provider fil från http://guider.comhit.net.
    6. Editera in all information från den provider fil du skapade med Viaccess Editorn till den nya toma provider filen du ladda ner från vår sida.
    7. Ladda ner och kör igång MorpHex och dra in den nya provider filen som du själv editerat in nycklar i.
    8. Välj vilket kort du vill göra filerna till och tryck på "Generate"
    9. Bränn de nya filerna på ett kort sen är det rock'n'roll.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Testade o lyckades skapa filer. Då jag försökte öppna i editorn sa editorn att det var fel fil?

Filerna lyckas öppnas i pic bin editor men där kan ja inte skapa provider fil, eller !

/Pnom

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Det är inte PIC filen du ska öppna utan EEPROM... Tror du har blandat ihopa dom...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

1. fel på nytt kort
    Av fiat131 i forum Canal Digital
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-08-20, 22:54
  2. nytt kort men det var ett gammalt kort
    Av knodden i forum Com Hem
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 19:24
  3. hur gör jag ett au kort + ticket
    Av PrOsOn i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-02, 18:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss