Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Fakta och inga spekulationer om ny mjukvara

Fakta och inga spekulationer om ny mjukvara

Ser att det är mycket spekulationer hur eller inte hur Viasats automatiska uppgradering funkar... Såhär går det till:

Nokia 220s - Den nya programvaran laddas ner till mottagaren och DU kan inte göra ett skit för att stoppa det, när den kommit hem tar man ut kortet ur mottagaren, ringer numret som står på TV-rutan, knappar in bekräftelsenumret som står på TV-rutan. Sen tittar man UTAN kort i ca 1 vecka trills det nya kortet kommer. Stoppar i nykortet och ringer återigen numret på TV-rutan och bekräftar ditt nya kortnummer. Sen är det bara att vänta på att piraterna knäcker Videoguard... (Jag har själv en 220s...)

Nokia 9802s - Om man går in under menyn barnlås och ställer "uppdatera ny programvara" på "AV" så BÖR INTE Videoguard installera sig själv och därmed BÖR det gå att se med piratkort tills de släcker ner Viacess totalt. Antar att menyn i 9902s och 9780s är snarlika, så de bör också gå att ställa om den automatiska uppdateringen på. ALLA NI som har 9780s, 9802s, 9902s och alla som överhuvudtaget kan inaktivera uppdatering GÖR det snarast - NI har ju inget att förlora.

Hoppas jag har rätt i det här så spekulationer om Viasat kan göra si eller så undviks, beviset är att de kan...

men om man förhindrar sin auto uppdatering på en 9802s, så borde man ju kunna se med pk tills dom släcker det gamla systemet, men när dom släckt det kan man ju inte kolla på tv mer, kan man uppdatera son mjukvara till VideoGuard då? eller är det försent?

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    @slisken
    "uppdatera ny programvara" finns inte med i 9780s och inget annat allternativ som liknar det heller... har precis kollat igenom mina föräldrars så det är nog ganska kört med 9780s tyvärr...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Jag har en 9802s och undrar om det som menas att stoppa är (automatisk nerladdning av applikationer) som skall vara AV. :?

Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    @slisken
    "uppdatera ny programvara" finns inte med i 9780s och inget annat allternativ som liknar det heller... har precis kollat igenom mina föräldrars så det är nog ganska kört med 9780s tyvärr...
    Låt bara bli att sätta boxen standby (stänga den med den röda knappen på fjärren) så uppdateras inte programvaran i 9780s. Programvaran kan enbart uppdateras om boxen är i standbyläge eller om du gör en manuell uppdatering från menyn. Man får bara hoppas att det inte blir strömavbrott, för då ställer sig boxen automatiskt i standbyläge när strömmen kommer tillbaka.

Låt boxen vara igång alltså!!

Om man har en 9321s behöver man då vara orolig för att den ska uppdatera sig eller att den inte kommer att funka när dom byter system?

Här är den info viaspratt gett ut hittills.
    Jag tror att det är rätt lugnt med 9802s med om man har
    "automatiska uppdateringar" i läge av.

Ooops.. Man kanske skulle klistra in länken också....
    ops:
    http://www.viasat.se/system/hur_gor_jag.html

Nokia 220S

Hej!
    Jag var hos en vän idag som har en 220S, han hade fått brev där det stod att han skulle ladda ner ny programvara för nytt krypteringssystem blla.... När jag tittade på menyn i boxen så stod det att man skulle trycka på röd knapp och släppa den och sen hålla den intryckt igen tills nerladdningen började,men du hade ett val där du skulle trycka Ok för att börja nerladdningen så kanske den sorten med klarar sig från denna " kapning"

Micke62
    Gäst
    När kan de vara knäckt tro? Kan ju inte vara helt intelligent av canal digital och bjussa på sitt säkerhetssystem til lalla kabelleveratörer hehe lär ju inte få de som knäcker på digital att bromsa ner försöken eller?

Liknande ämnen

1. TV4 Fakta ?
    Av LancelotSweden i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-15, 18:25
  2. TV4 fakta
    Av rox i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-13, 20:18
  3. Fakta&info
    Av daggen i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 19:45
  4. Fakta
    Av ComhitDala i forum Com Hem
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2004-02-24, 13:21
  5. Spekulationer och rykten....
    Av Pytten i forum Com Hem
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2004-02-09, 11:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss