Exakt, det var vad jag ville säga fast tvärtom :lol:Ursprungligen postat av garton
Alltså det går precis lika bra att använda en vanlig box :idea:
Exakt, det var vad jag ville säga fast tvärtom :lol:Ursprungligen postat av garton
Alltså det går precis lika bra att använda en vanlig box :idea:
Det funkar jättebra att köra Vdr med ett DVB-C kort. Den bästa funktionen är hårddisk inspelning och möjligheten att "Pausa" en direktsänding. Säg att du tycker om south park. Så fort att South park går på någon kanal så spelar den automatiskt in det. 1 timma tar ca 2 gb disk.
Det finns två varianter av Dvb kort.
- Full kort (Har alla funktioner)
- Budget kort, Saknar Tv-ut och möjlighet att koppla kortläsare till det.
För er som inte känner sig hemma med linux så finns denna;
http://linvdr.org/projects/linvdr/index.en.php
har inte testat men den ser enkel att installera. Själv kör jag men Mandrake linux 9.2. Har beställt ett till kort för att kunna spela fler kanaler samtidigt.
Då undrar vän av ordning hur du avkodar flera kanaler samtidigt?
Jag skulle vilja använda ett COMHEM-kort för att avkoda flera sändningar, men den version av soft cam som jag har läst om verkar inte klara Viaccess med ett Phoenix-interface. Phoenix-interface är väl enda möjligheten om man vill ha flera DVB-kort kopplade till samma abonnentkort, eller finns det något annat sätt?
Jo det fungerar om du använder cardsharing pluginen.
Sen finns det ju en del andra små fördelar som var anledningen till att jag började köra dvb-s nämligen HDTV och projektor. Dessa två behöver inte nödvändigtvis ha med varandra att göra då fördelen att köra så här om man har projektor är att du slipper göra någon form av bildöverföring då du kopplar datorn till projektorn. Ingen taskig s-video från box här inte utan full progessive scan och datorn tar hand om all scaling om du kör pixel perfect. Sen är det ju det här med HDTV. Utbudet är ju inte det största här i Europa med för närvarande enbart EURO1080 som sänder. Superbowl sändes ju också för en tid sedan. Men HDTV är ju som sagt heller inte möjligt med vanlig box. Bara två fördelar som jag ville lyfta fram.
kan man inte sprida den avläsningen om det finns en cardsharing pluginUrsprungligen postat av jzt
Dreambox 600 C
Gemini 4.2