Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: En fråga – om man nu vill betala för att titta

Arne Vajsing
    Gäst

En fråga – om man nu vill betala för att titta

Jag är inte så kunnig på hur detta med Comhem funkar rent allmänt.
    Jag bor själv mitt inne i en stad och hade som så många andra tillgång till hela Comhems utbud fram tills nyligen.
    Jag har ingen större lust att börja betala för att se olika kanaler från Comhem eftersom min ekonomi för närvarande inte tillåter det.
    Min Far däremot skulle gärna göra det men problemet är att han bor 13 km utanför stan.
    Han har för närvarande Boxer men vill väldigt gärna se dom allsvenska fotbollsmatcherna.
    Hur skall han göra för att få Comhem?
    Eftersom han bor i ett stort hus så är enda möjligheten parabol eller?
    Eller går det inte alls om man bor som han gör?

Sen undrar jag om någon vet vad som händer om jag nu skulle välja att betala för Comhem när jag inte betalar TV-licens?
    Kan Radiotjänst kolla upp att jag faktiskt betalar för att se Comhem?

Han kan inte få in Comghem's utbud om inte fastighetsägaren tar in comhem i fastigheten. Och det gör man inte som villaägare eftersom det skulle innebära _väldigt_ stora kostnader, om det ens är mljligt.

Men med parabol går det att ta in mycket. Jag vet inte vilka kanaler du är ute efter, men titta på viasat och canal digitals utbud, om dom har det du vill ha.

Du kan ju alltid hävda att du betalar ett abb åt en kompis/släktning/whatever När jag jobbade extra på kabelvision någonstans runt 1989/1990 så hävdades det att man inte lämnar ut uppgifter till radiotjänst. Men jag vet inte hur det är nu.

Du kan ju också hävda att TV'n gått sönder och att du inte har råd att reparera den. Det har jag gjort Jag är värdelös på spontanljuga så när dom ringde en gång så fick jag börja betala. Fast två mån senare så ringde jag och sa att den gått sönder.

Comhem kan han inte få på eget bevåg, det måste fastighetsägaren dra in. Bor man i villa går det inte alls. (Förvisso ska man aldrig säga aldrig, om man är många villaägare som går ihop och betalar så är säkert allting möjligt.)

Men om han bara vill se allsvenskan så behöver han inte Comhem, Canal Digital har väl något de kallar Säsongskortet där man kan se minst lika mycket allsvensk fotboll som hos Comhem? Om han dessutom kompletterar med Canal+ och Viasat Sport 1, 2 & 3 så tror jag att han får se mer fotboll än han orkar.

Det är med andra ord parabol som gäller.

Re: En fråga – om man nu vill betala för att titta

Citat Ursprungligen postat av Arne Vajsing
    Sen undrar jag om någon vet vad som händer om jag nu skulle välja att betala för Comhem när jag inte betalar TV-licens?
    Jag läste faktiskt radiotjänsts licensvillkor förra gången de kom i brevlådan.
    Där står klart och tydligt att all utrustning som kan ta emot markbundna tv sändningar måste man ha licens för.
    Som jag tolkar det så kan man alltså ha ComHems nya box (som INTE kan ta emot marksändningar) och tex en digital tv (LCD, Plasma, projektor etc) utan tuner. Denna uppsättning torde ej vara licens belagd.
    Dock faller det hela om du har en vanlig tv (som oftast alltid har inbyggd tuner).

[quote="garton"]Comhem kan han inte få på eget bevåg, det måste fastighetsägaren dra in. Bor man i villa går det inte alls. (Förvisso ska man aldrig säga aldrig, om man är många villaägare som går ihop och betalar så är säkert allting möjligt.)
    quote]

Det är möjligt.... En jobbarkompis jag hade drog in Comhem i sin egen villa, fast hur många i området som gick ihop, har jag inte en aning om...

Man måste ha Canal+ för att få säsongskortet. 8)

Å det är ingen skillnad mellan Canal Digital å Comhem vad gäller matcherna från säsongskortet, det är samma kamera å allt annat. osv....

Re: En fråga – om man nu vill betala för att titta

Citat Ursprungligen postat av phq
    Citat Ursprungligen postat av Arne Vajsing
    Jag läste faktiskt radiotjänsts licensvillkor förra gången de kom i brevlådan.
    Där står klart och tydligt att all utrustning som kan ta emot markbundna tv sändningar måste man ha licens för.
    Som jag tolkar det så kan man alltså ha ComHems nya box (som INTE kan ta emot marksändningar) och tex en digital tv (LCD, Plasma, projektor etc) utan tuner. Denna uppsättning torde ej vara licens belagd.
    Dock faller det hela om du har en vanlig tv (som oftast alltid har inbyggd tuner).

Det räcker med att äga en liten sketen radio så måste man betala Tv license. Sorgligt men sant.
    Mvh // tropical

Nepp, så är det inte.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Har man enbart radio behöver man inte betala. Det har nog varit så innan men inte nu längre.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

"Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Liknande ämnen

1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 11:31
  2. betala allt?
    Av buffy i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-12, 18:10
  3. Betala för de vi villse
    Av sladd i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-13, 13:54
  4. Betala för TV3???
    Av fagerhultarn i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-12, 07:09
  5. Vill fråga moderator
    Av allierad i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 19:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss