Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Twinhan + ProgDVB + Yankse + softcam.key, något är fel!

Twinhan + ProgDVB + Yankse + softcam.key, något är fel!

Tjo, har fixat ett DVB-T kort från twinhan. Installerade sedan ProgDVB och yankse pluginet. sedan hittade jag en softcam.key via google. Så nu får jag in alla kanaler på digitala marknätet.

Problemet är bara att när kanalerna kodar om så hänger sig bilden och jag måste klicka på kanalen igen för att kunna se vidare.

Hur ska jag göra för att den automatiskt kodar om? är det min softcam.key det är fel på eller?

Är det tillåtet att posta sin softcam.key här? isåfall kan ni ju posta era så vet jag om det är min softcam.key det är fel på.

boxer kodar ju knappt om en gång i månaden så att så jobbigt kan de ju inte va eller???

jasså, jag är lite okunnig. Men då är det något annat som ställer till det då. För det hänger sig på det där viset var femte minut typ.

Kan det vara ProgDVB som buggar sig?
    Någon som kan rekomendera ett bra program för DVB-T som klarar yankse pluginet?

Prova med Mytheatre. Jag använder det själv och det funkar utmärkt.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    finns en del olika versioner av progdvb, jag hade oxå problem, 4.07 funkade bäst för mig om jag inte minns fel, men ladda hem dom som finns o testa :wink:
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

Mytheatre får jag inte alls att funka som jag vill, kan inte ens få yankse att läsa min softcam.key =/

progdvb 4.07 känner inte igen mitt tv-kort =(

okej. Nu har jag äntligen fått allt att funka! Går stabilt med ProgDVB, men jag tror att jag vet hur man grejjar allt i MyTheatre nu också!

Skulle det vara olagligt/otillåtet på forumet om jag skrev i hop en liten tutorial om hur man får igång allt? Vet ju själv hur jobbigt det var att hitta information.

Hej tutututu
    Det skulle verkligen uppskattas. Har en USB variant själv och har inte lyckats. Har du PCI eller USB ? Spelar nog inte så stor roll för instruktionen.
    mvh
    E.Långstrump

Liknande ämnen

1. SoftCAM till Viasat för ProgDVB
    Av bjka i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-07, 07:54
  2. Problem med Yankse och ProgDVB
    Av Pcpetter i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 18:48
  3. Prog DVB !! yankse !!
    Av P-son i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-07-26, 15:12
  4. hauppage dvb-c + progdvb + yankse
    Av oxojag i forum Com Hem
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2003-11-14, 21:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss