Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 28

Ämne: Spöket

Spöket

Jag har ett m2 kort, vilken brännare ska jag ha för att kunna använda spöket - m2 filen på stopstop.
    Vilken brännare är bäst?
    Är multipro ett bra val eller finns det bättre
    Vill gärna ha en brännare som bara är att plugga in, sätta i kortet och köra spöket är det möjligt?

nej det är inte möjligt det spelar ingen roll du kan ha vilken brännare som helst men du måste ändå sätta brännaren i pheonix läge när det är gjort så är det bara att dubbelklicka på spöket:lol
    Men du kan ju ta vilken brännare som helst bara den har stöd för phoenix..tex Infinity USB pheonix är ett bra alternativ.. :lol:
    dreambox DM7000s
    samsung 9500 Via Ci emu5

Annars är Multiprog 3,5 ett bra alternativ. Fungerar utmärkt här. :!:

Jag förstår hur det funkar men vart laddar man ner hexfilerna till CD för m2 nånstans det finns ju bara spöket på stopstop vart någonstans finns allt annat?

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Finns inget annat...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Fråga till AdisB
    Hur ställer man in en infinity usb på phoenix mode vilket program använder man?
    Förklara gärna steg för steg

OK..då börjar vi så här..

1 ladda hem programmet InfinityUSB finns på http://www.wbe.dk/default.asp?show=download och installera
    2 ladda hem MII filen
    3 sätt brännaren i phoenix läge och det gör du med att gå in på Infinity USB programmet och till höger om den där lilla rutan där du väljer korten där så står det en liten ruta där det står Phoenix..tryck på den och ta phoenix 3.58MHz då så lyser det en röd lampa på brännaren
    4 öppna spöket och välj rätt com port
    5 tryck på bränn lr vad det står
    6 ta ut kortet och stäng av phoenix läget
    7 KLART!!

prova och se ifall du lyckas.. lycka till :lol:
    dreambox DM7000s
    samsung 9500 Via Ci emu5

Tack så mycket nu förstår bara en fråga till:
    Funkar spöket även om man kör usb för i det progget kan man bara välja com1 com2 port?

och måste jag inte ha en adapter om jag kopplar usb till seriell
    Vart köper man en sådan kabel för det följer inte med när man köper brännaren.

neej!! spöket funkar INTE om man har bara USB du måste ha en seriell(rs232) det kan man köpa i dem flesta el-butikerna..har du Clas Ohlsson nära dig lr??där har du det 100% säkert..
    dreambox DM7000s
    samsung 9500 Via Ci emu5

Liknande ämnen

1. spöket
    Av negotiator i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-11-01, 18:25
  2. spöket
    Av kaan i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-20, 21:58
  3. Spöket...
    Av matsan i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-08-24, 14:45
  4. Spöket har jag
    Av negotiator i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-28, 22:09
  5. s*** s*** spöket
    Av gwaz i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-19, 09:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss