Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: TV4 Film

efter att ha tittat på tv4 films programtablå för de första 2 veckorna skall jag nu ge en bild av vem som behöver den här kanalen.

- Han heter antagligen "Göte", "Ernst" eller något annat namn som var populärt på 30-talet.
    - Han bor, ensam, i ett torp 4 mil utanför Tierp.
    - Han vet ej vad videouthyrning är, han tror att DVD är en packning på hans Opel från -62, och han tror att DivX är en sjukdom som drabbar folk som far till svartaste Afrika(t).
    - Film på bio såg han senast på Åsa-Nisses tid och kanaler såsom Canal+, TV1000 vet han ej vad det är, förutom att han såg det nämnas i något reklamblad han använde till att elda vedugnen med.
    - Han kan avvara 40 riksdaler per månad för att få chansen att se hans ungdoms filmer än en gång.

Vi andra kanske gör bäst i att ;
    1. hoppas på en snar lösning på guldkort el dyl
    2. prenumerera på en modern kanal som inte bara serverar skåpmat.

my 2 cents anyway.

Citat Ursprungligen postat av alicebah
    efter att ha tittat på tv4 films programtablå för de första 2 veckorna skall jag nu ge en bild av vem som behöver den här kanalen.

- Han heter antagligen "Göte", "Ernst" eller något annat namn som var populärt på 30-talet.
    - Han bor, ensam, i ett torp 4 mil utanför Tierp.
    - Han vet ej vad videouthyrning är, han tror att DVD är en packning på hans Opel från -62, och han tror att DivX är en sjukdom som drabbar folk som far till svartaste Afrika(t).
    - Film på bio såg han senast på Åsa-Nisses tid och kanaler såsom Canal+, TV1000 vet han ej vad det är, förutom att han såg det nämnas i något reklamblad han använde till att elda vedugnen med.
    - Han kan avvara 40 riksdaler per månad för att få chansen att se hans ungdoms filmer än en gång.

Vi andra kanske gör bäst i att ;
    1. hoppas på en snar lösning på guldkort el dyl
    2. prenumerera på en modern kanal som inte bara serverar skåpmat.

my 2 cents anyway.
    var hittade du den programtablån?

ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Ja djävlar..... jag trodde först att Alicebah bara var allmänt elak, men faktiskt så tenderar det att luta åt det hållet på beskrivningen av tittare...

Visserligen fann jag en bra film den 2 maj kl 20.00, men resten verkar vara en dum blandning skit. Någon kultrulle som "G - som i gemenskap" kan man skratta åt.... sådär genant att det såg ut så på 80-talet! :wink:

Det här blir en kanal man byter till något annat i tablån... men måste alltså ha den i en hel månad.... '31 - Det här kommer att bli den längsta månaden av mitt liv'!

Citat Ursprungligen postat av kentstefan
    Ja djävlar..... jag trodde först att Alicebah bara var allmänt elak, men faktiskt så tenderar det att luta åt det hållet på beskrivningen av tittare...

Visserligen fann jag en bra film den 2 maj kl 20.00, men resten verkar vara en dum blandning skit. Någon kultrulle som "G - som i gemenskap" kan man skratta åt.... sådär genant att det såg ut så på 80-talet! :wink:

Det här blir en kanal man byter till något annat i tablån... men måste alltså ha den i en hel månad.... '31 - Det här kommer att bli den längsta månaden av mitt liv'!
    Har aldrig sett G så det blir väl den man "måste" se.

Sen har du rätt i Forrest Gump
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

Varför är ni så allmänt kritiska till TV4 Film??

Se det istället som att de mutar in ett nytt format på den svenska marknaden.. Precis som det finns olika format på radiokanaler som exempelvis EHR, AC och Soft AC, så är det befriande att se en tv-kanal som satsar på gamla svenska filmer och 80-90-talsfilmer från resten av världen.

Jag gillar radiokanalen Metro FM, Svenska favoriter, i Stockholm. Gillar även Easy FM som också finns i huvudstaden.

Se TV4 Film som en blandning av dessa stationer...

Inte se en enda miniserie eller såpopera finns i TV4 Films tablå. Det är t o m bättre än Canal+ som visar Six Feet Under och därigenom inte heller blir en renodlad filmkanal, något jag tror att de forumbesökare som gråter krokodiltårar över Schermans nya projekt också kommer att klanka ner på, göra till omdömeslöst och dumt - när det egentligen är en frisk fläkt i Comhem och det digitala marknätet.

En relevant diskussion om TV4 Film handlar inte om utbudet utan om huruvida reklamfritt/reklam i rutan är bra/mindre bra.

En klok kommentar, flodis. Sjitt Britt, som Kristian Luuk skulle sagt.

Någon som vet om det blir reklam eller inte på TV4 Film?
    Annars tycker jag det verkar vara en underbar kanal.
    Man kan ha den i sina 8 favoriter utan att betala något extra
    om jag fattat rätt? I så fall ska jag byta ut National Geographic som jag är besviken på (dålig bildkvalitet samt dåliga program).

Jag gillar gamla filmer (särskilt svenska) och de är inte så lätt att hitta på DVD alltid. Filmer som Forrest Gump, G och Åsa-Nisse filmerna ska jag spela in med mitt DVB-kort och bränna över till DVD. Det blir ett bra komplement till TCM och Hallmark. Jag måste vara killen som alicebah pratar om... Tycker Canal+ och TV1000 är för dyra och de har för mycket sport (jag tittar aldrig på sport). Nyare filmer kan jag hyra på DVD så varför ha dem på TV också? Jag har aldrig bott i Tierp, men hade en del kompisar därifrån när jag gick gymnasiet i Gävle. Alicebahs beskrivning stämmer nog rätt bra på min pappa (han har faktiskt har TV1000 och betalar för det till Viasat, men han har även DVD-spelare). Med 2 mil till närmaste videobutik så är det bekvämare att kolla film på TV för honom. Bredband finns inte där han bor (ca 10 mil norr om Tierp) så ladda ner filmer med 56K modem kan han glömma. Ibland bränner jag lite filmer till honom på DVD. Kan han få in TV4Film med parabol och viasat-abonnemang?
    Ronny

hehe,
    det blev ju liv i den här tråden iallafall..

det var väl mest min egen besvikelse över kanalen jag gav utryck för. självklart inser jag att inte alla tycker som jag.
    hade bara hoppats det skulle vara en kanal för mig
    man är ju så extremt svältfödd på att comhem lanserar nya kanaler som faktiskt är på svenska/engelska.

till någon som undra om reklam: jag läste någonstans att tv4 lovade att det iallafall inte skulle bli reklam i filmerna, isåfall mellan filmerna.

Citat Ursprungligen postat av ronnylov
    Man kan ha den i sina 8 favoriter utan att betala något extra
    om jag fattat rätt? I så fall ska jag byta ut National Geographic som jag är besviken på (dålig bildkvalitet samt dåliga program).
    Jo den går att ha i sina 8 favoriter, gjorde bytet mot national geographic för ett par dagar sedan och det hela går igenom i månadsskiftet.

Tittar aldrig ändå på eländet.

Liknande ämnen

1. film på dvd.
    Av cl1 i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-02-25, 19:19
  2. Tv4 film.
    Av fireblade i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 11:21
  3. Film
    Av thure i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-15, 17:37
  4. ppv film
    Av stanger i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-12, 19:06
  5. [LÖST] PPV-Film
    Av zippers i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-24, 12:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss