Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: TV4 Film

Citat Ursprungligen postat av ronnylov
    Någon som vet om det blir reklam eller inte på TV4 Film?
    Annars tycker jag det verkar vara en underbar kanal.
    Man kan ha den i sina 8 favoriter utan att betala något extra
    om jag fattat rätt? I så fall ska jag byta ut National Geographic som jag är besviken på (dålig bildkvalitet samt dåliga program).

Jag gillar gamla filmer (särskilt svenska) och de är inte så lätt att hitta på DVD alltid. Filmer som Forrest Gump, G och Åsa-Nisse filmerna ska jag spela in med mitt DVB-kort och bränna över till DVD. Det blir ett bra komplement till TCM och Hallmark. Jag måste vara killen som alicebah pratar om... Tycker Canal+ och TV1000 är för dyra och de har för mycket sport (jag tittar aldrig på sport). Nyare filmer kan jag hyra på DVD så varför ha dem på TV också? Jag har aldrig bott i Tierp, men hade en del kompisar därifrån när jag gick gymnasiet i Gävle. Alicebahs beskrivning stämmer nog rätt bra på min pappa (han har faktiskt har TV1000 och betalar för det till Viasat, men han har även DVD-spelare). Med 2 mil till närmaste videobutik så är det bekvämare att kolla film på TV för honom. Bredband finns inte där han bor (ca 10 mil norr om Tierp) så ladda ner filmer med 56K modem kan han glömma. Ibland bränner jag lite filmer till honom på DVD. Kan han få in TV4Film med parabol och viasat-abonnemang?
    Citat från DI ang TV4 Film:
    "Kanalen blir åtminstone till en början reklamfri. TV4-chefen Jan Scherman sa dock vid presentationen av kanalen enligt TT att han hoppas att den ska dra till sig både sponsorer och annonsörer."

http://di.se/Scripts/Main/ReadMe.asp...%5C13%5C104049

Filmen G på Tisdag kan knappt sova av längtan inför denna nostalgitripp.... :shock:
    Även blåbär är gröna från början....

Kul att så många engagerar sig i tv4 film... Men det är ju totalt ointressant! :shock:

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Tycker det är kul att Tv4 Film kommer även om jag aldrig kommer kolla på den eller nån annan film när det tar 15 min att ladda hem en DivX/XviD & 1½ timme att ta hem en dvd-r...
    Filmerna är ju nästan gamla redan när dom kommer på bio här i svedala så dom är ju ännu äldre när dom kommer på nån filmkanal. Tv1000 & Canal+ finns ju så en filmkanal med mycket svensk film är väl inte fel (för dom som nu tittar på dom kanalerna).
    Jag tror jag tittade på 3 filmer sammanlagt på Canal+, Tv1000 & PPV under dom 3 år jag hade guldkort... Och jag tittar på film nästan dagligen...

ronnylov: har du kollat bitrate på denna kanal? vore lite intressant att veta om de sänder med bra kvalitet iallafall.. ljudet är väl surround utgår jag ifrån ?

Citat Ursprungligen postat av pirated
    Kul att så många engagerar sig i tv4 film... Men det är ju totalt ointressant! :shock:
    Beror på hur man ser det.
    Alla har kanske inte möjlighet, vilja, ekonomi samt resurser till att se allt. :P

Citat Ursprungligen postat av alicebah
    ronnylov: har du kollat bitrate på denna kanal? vore lite intressant att veta om de sänder med bra kvalitet iallafall.. ljudet är väl surround utgår jag ifrån ?
    Jag får inte mitt kanalbyte förrän vid månadsskiftet. Tydligen måste man vänta tills månadsskiftet innan bytet av en kanal i 8 favoriter går igenom. Första veckan i maj är jag bortrest så jag räknar med att börja undersöka bitrate och upplösning om ca 3 veckor.

Men det är inte alltid bitrate som ger kvalitet. TV1000 t.ex hade högre bitrate än Canal+ när jag kunde få in dessa kanaler, men Canal+ hade mycket bättre bildkvalitet. Märkte samma fenomen när jag spelade in från TV4+ häromdagen. Bitraten låg över 5 mbit/s med en upplösning på 544x576 men ändå var kvaliteten rätt så dålig. Det var filmen Thelma & Louise jag spelade in. Hoppas TV4 Film är bättre i kvalitet.
    Ronny

Liknande ämnen

1. film på dvd.
    Av cl1 i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-02-25, 19:19
  2. Tv4 film.
    Av fireblade i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 11:21
  3. Film
    Av thure i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-15, 17:37
  4. ppv film
    Av stanger i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-12, 19:06
  5. [LÖST] PPV-Film
    Av zippers i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-24, 12:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss