Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Force update

Force update

Jag har fått ett mystiskt fel på min force 1133. I rutan där man väljer satelit för uppdat finns ingen satelit att välja, och då hittar boxen heller ingen information att ta hem, det inebär också att jag inte får någon post från force som brukade komma lite då och då förut. Är det någon som har en ide om hur jag kan åtgärda detta. Ps jag kan uppdatera kanallistan manuellt genaom att söka på respektive satelit.
    RJ

kontrolera kabeln från lnb

perfekt motgning på båda två
    RJ

finns kanske inga nya updateringar
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

Du har inte lyckats ta bort Force Download kanalen? Välja satelit att ladda ner från ska man kunna göra oavsett om det finns nyare att ladda ner eller inte. Nyaste versionen till 1133 heter v49 enligt Force. Har du äldre version så gör en factory reset och testa ladda ner igen.

1122-33

Disconnect the receiver from the mains for at least 10-20 seconds and connect it again.
    When 8888 is shown in the display, push the (standby) button on the remote for 1-1½ seconds.
    The display will flash alternately with (red) and (green) diode.
    During the flashing, push the (mute) button on the remote for 1-1½ seconds.
    When the total reset has been completed, a new screen will appear, asking you to select Language/Country.
    If this does not happen, the total reset has been unsuccessful and you must try again.

Please Note!
    A total reset will remove all the personal settings you have done on your receiver.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Force skickar inte ut mer programvara till 1133´an eftersom de tycker att den är tillräckligt stabil och nya kanaler kan man ju lägga in manuellt ...
    // McKenneth

Is there any new software due for 1122-33 ?

In our opinion, the 1122-33 models are very stable, and we have no plans on releasing new software at the moment.
    However, we are planning a new channel list for these models.
    Even though no new software is planned for the 1122-33, we will still support these models in the future.
    Men det ju givetvis att hämta v49 från luften om man inte redan har den.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Liknande ämnen

1. Key update
    Av paulbagh i forum DGStation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 21:32
  2. En update !
    Av humsat i forum Dreambox
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 09:33
  3. update xp cd key
    Av triax i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-14, 20:41
  4. cd update
    Av trekronor i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-19, 17:40
  5. remote update på en force
    Av frjo78 i forum Viasat
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 16:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss