Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: m-II problem!!!!

:!: Mitt svar var till Villa.Ditt problem beror nog inte på vilket soft du använder.Förmodligen beror det på,brännaren,kabeln eller din comport.Ladda ner det norska softet som finns under" Files".Där kan du testa om du har kontakt med brännaren.Det hjälpte mig.

MVH/Flinkanse

12-04-2004 : Fixed small bug on some PPV channels.
    M-II is a small program for programming M-II cards.

The most secure way to use this program is to place M-II.exe in C:
    If you place it in a long path ( C:\Documents and Settings\USERNAME\desktop\satstuff\MII\ ) you will often get error in programming.

Also remember to unpack the files before you run it.
    Litet Hjälp att packa upp filerna

Programmera, funkar ej. M-II kort

Nyuppdaterad MP 3.5 på AD teknik till senaste firmware.
    Sätter i kortet startar spöket. Ibland säger den programmering klar ibland, Error: Please waiting detectin card!!! Failed to get ATR. The card is not wroten. Ibland hittas inte programmerare. Har provat två olika MP 3.5
    Ingen bild då jag provar. Det tar ca 1 minut att programmera ett kort som funkar. Detta jag har problem med går på 5 sekunder och programmeraren säger kortet klart.
    Oymmot

Re: Programmera, funkar ej. M-II kort

Citat Ursprungligen postat av oymmot
    Nyuppdaterad MP 3.5 på AD teknik till senaste firmware.
    Sätter i kortet startar spöket. Ibland säger den programmering klar ibland, Error: Please waiting detectin card!!! Failed to get ATR. The card is not wroten. Ibland hittas inte programmerare. Har provat två olika MP 3.5
    Ingen bild då jag provar. Det tar ca 1 minut att programmera ett kort som funkar. Detta jag har problem med går på 5 sekunder och programmeraren säger kortet klart.
    Oymmot
    För mig funkar det perfekt med själva programmeringen jag har en MP 3.5 USB med firmware 4.2 och använder oxå spöket.

Själva programmeringen tar ca 30-45 sek sen är det klart !

Jag gör på följande vis:

1. Plugga i MP:n i datorn
    2. Sen startar jag Bananen (V 1.60)
    3. Kollar att rätt port är vald (Com2 i mitt fall)
    4. Klickar på spänning till
    5. Klickar på Phoenix mode 3.58 V
    6. Kör spöket ( Kom ihåg att inte ha för lång sökväg där spöket finns kan skapa problem ! Ha det gärna i roten C:\ )

Så gör jag och det funkar BRA :dance:

Hoppas du fixar det :!:
    CD ABB 70CM THOR SIRIUS
    COMBOBOX

"Hjälper inte tjära, brännvin eller bastu är du döden nära!"

Det måste vara fel på......

kortet, eller så är det inget M-II kort. Hur kan jag kolla typen på kortet. Provade lite här och där men blev inte så mycket klokare.
    Oymmot

Det här kommer från annat bord

Citat Ursprungligen postat av ProudSwed
    Something is probably interfering with your COM port!
    If you're running Windows XP (X-tra Pain) this is very likely the problem, meaning that you'll have to shut down a few "services" first.

However, to gain more control over things, you may consider doing things manually instead of using the M-II.exe GUI.

1 - Make sure you have all the files on your local PC.
    2 - Disconnect your PC network cable (as a precaution for later steps...).
    3 - Shut down everything that might interfere with your COM ports, including Firewall and Antivirus software (Guess why I told you to disconnect the network...).
    4 - Make sure the serial cable is connected from the PC to the card writer.
    5 - Start whatever program you use to get the card writer into Phoenix mode, 3.58 MHz.
    6 - Start the M-II.exe but do not use it further! Simply leave it up on your screen.
    7 - You will now find three new exe-files in the same directory as the M-II.exe
    8 - Start a DOS prompt window and change to the directory holding the exe-files.
    9 - Run the command "detect -p1" (or -p2 if you use COM2) and make sure you don't get an error message. If you get the message "Failed to get ATR", it means that you are not communicating with the card, and you'll have to sort that problem out before proceeding. It might be cable related...
    10 - Run the command "update -p1" (or -p2) to make sure the card has the latest operating system, supporting encrypted keys.
    11 - Run the command "conax -p1" (or -p2) possibly with the additional parameter "-philips" which is required for some STBs.
    12 - A number of asterisks (********) will now appear during the programming sequence, lasting approx. 40 sec. Make sure that you don't get an error message! If an error message appears, return to step 11 and try again.
    13 - If things worked out OK, you can now shut down the M-II GUI, thereby removing the other exe-files (except detect.exe which you will have to remove manually).
    14 - Remember to re-start all security related stuff before re-connecting your network cable!

This manual procedure will, as I said, give you more control of the programming procedure. And it will simplify any possibly required troubleshooting...

Good luck!
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Jag hade samma problem.

Alltså jag visste inte vilken typ av kort jag hade!

Det enda jag visste att det var ett vitt kort och då ställde jag frågan här på ComHit och de trodde att det var ett MII eller ett vitt Titanium

Jag gjorde som så här att jag testade att bränna kortet som ett MII kort
    enligt det jag skrev i förra inlägget och det funkade kanon.

Hade det inte funkat så hade jag testat att bränna det som ett Titanium kort.

Jag vet inte om detta hjälper dig men du kan ju testa

Mvh X-Files
    CD ABB 70CM THOR SIRIUS
    COMBOBOX

"Hjälper inte tjära, brännvin eller bastu är du döden nära!"

Använder MP 3.5 USB, o spökprogg. Jag proggade ett M-II kort till en kompis igår. Kortet fungerade perfekt i 2 timmar, sedan låste sig bilden, och svartnade sen. Detta hände när han satt o zappa mellan kanaler.
    Nu kan jag inte progga om kortet, utan får ett felmeddelande "Error: Please wait detecting card !!!!, failed to get an ATR, The card is not written"
    Har omprogramerat mitt eget kort, samt proggat ett annat M-II kort utan problem. Har sökt på ATR i alla forum, och prövat det mesta som stått där. Det har dock inte stått något om att kort kan vara trasiga. Min fråga: Händer det att korten går sönder, har fabrikationsfel?

P.S Ska testa att progga hos en kompis i morrn

Har Infitity usb phoenix, første gangen jeg progget kortet med spøket på tomt kort virket alt bra. Da jeg skulle progge igjen på M2 kortet med spøket etter kodebytting fikk jeg.
    Error:Please wait Detecting Card!!!!
    Failed to get an ATR.
    The card is not written.
    Prøvde da å brenne det i 3,68Mhz og det virket kanon. Jeg fikk det ikke til å virke på 3,58Mhz. Kan det skade M2 kortet å brenne i phoenix 3,68Mhz?
    Håper ikke det da jeg enderlig fikk det til å funke igjen

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss