Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: 40 cm parabol ?

  1. #1

    40 cm parabol ?

    Jag undrar om det skulle gå bra att ta emot canal digital med en 40cm parabol uppe i Örnsköldsvik eller måste man ha en lite större parabol om man bor lite längre upp i norrland.

  2. #2
    Övik är ett gränsfall för 40 cm parabol. När det regnar eller snöar är det troligt att bilden försvinner.
    Jag skulle satsa på en större parabol - min 70 cm. I stort sett samma kostnad.

  3. #3
    okej, jag kanske ska sattsa på en 70cm var kan man köpa LNB huvuden och en väldigt billig mottagre för canal digital då ??? tittat lite på neptusat och digitalboxen men det kanske finns billigare ändå

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  5. #5
    ska titta på den sidan oxå.

    Men jag kan inte så mycket om just paraboler å sånt. Jag undrar vilket typ av LNB man ska köpa till en 40 cm parabol ??

    vad är det för skillnad på dom olika LNB huvudena.

    vore tacksam för lite snabba tips om det är nån som orkar skriva

    det är som sagt canal digital jag vill ha in om det har någon betydelse av val av LNB.

  6. #6
    köp universal på biltema 98kr st parabol 259kr svitch 150 kr . sen kopplar du in så är det bara att titta m.v.h.wiggen
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av PePe
    Övik är ett gränsfall för 40 cm parabol. När det regnar eller snöar är det troligt att bilden försvinner.
    Jag skulle satsa på en större parabol - min 70 cm. I stort sett samma kostnad.
    40 cm i Göteborg då? någon som har erfarenhet av det?

    MVH
    Markus
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  8. #8
    40cm anten är jord till viasat Satelit Sirios
    Canal Dikital sänder från Thor såm är mucket svagare satelit än Sirios Jag skule satsa 70cm til CanalDikital fast jag skule bo i Ystad. Testa kanman altid!
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

Liknande ämnen

  1. Parabol
    Av arcsky i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 18:32
  2. Parabol
    Av Icanos i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-03, 19:05
  3. 40 cm parabol
    Av tropical i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-16, 23:00
  4. Parabol
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-11, 15:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss