Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: hur nergradera man till os 1,03

  1. #1

    hur nergradera man till os 1,03

    Hur nergradera man till os 1,03 skall brännaren stå phonix

  2. #2
    kolla i fil arkivet

  3. #3
    Alltid phoenix när du ska göra nått med kortet
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4
    Tack alles klart funkar klockrent

  5. #5
    Har ett 1 månad gammalt blått T-kort som Cardprogger V1.10.0 säger att programmet inte stöder kortets OS? Kortet har OS 1.06.
    Hur gör jag för att nedgradera?

    Sabbe

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    ladda ner titaniumosupdater 2.0 här http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=8626

    ställ brännaren i phoenix, och välj nergradera till 1.3 :wink:
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  7. #7
    När jag ställde MP-brännaren i Phoenixläge hittade inte Cardproggern programeraren och tvärt om. Med Cardproggern igång hittade brännarprogrammet 1.51 inte programeraren!!!
    Kommer det att fungera med titaniumosupdatern? Eller behöver jag ytterligare något program?

    Sabbe

  8. #8
    I kväll provade jag att nedgradera med titaniumsoupdatern. Efter 10 min kom meddelandet "failed to trap card". Multiprogrameraren sa fortfarande att kortet hade OS 1.06. Då gjorde jag ett nytt försök att ladda in de senaste filerna i kortet.
    Nu fungerade plötsligt kortet på allt både i Conax Cam:en och Nokiamottagaren!!!
    Förklara detta om ni kan?

    Sabbe

  9. #9
    Titanium and Elvis

    using TJ's multiprog , connect to power supply ( if using a battery make sure it's not down on power )
    click on " MPSet"
    then click on " Power On "
    then click on " Phoenix 3.58 MHz"
    minimise multiprog
    --------------------------------------------------------------------------------
    If it is a new card you will have to do 2 upgrades of the OS, so download Titanium Progger 1.8.1

    and Titanium Progger 1.9.0

    Start Tit Progger 1.8.1..configure it for correct port under "settings"

    Press the green symbol to connect - it will either say unrecognised OS or OS 1.02, If it says

    unrecognised OS look under tools at the top and select erase card. If it says OS 1.xx then it

    will start to upgrade the OS to 1.05, when this is complete press the red symbol to disconnect.

    Now start Titanium Progger 1.9.0 and you will see either unrecognised OS or OS 1.05, If it says

    unrecognised OS look under tools at the top and select erase card. If it says OS 1.xx then it

    will start to upgrade the OS to 1.06.

    With some programmers nothing happens until you press ctrl+alt+del to bring up task manager, and

    for whatever reason that will kick start the programmer.

    Your card is prepared now to program the eep and the hex file, when you unzip the file there will

    be either 2 or 3 files in it, unzip them to the same directory as your Titanium Progger, and load

    them It is obvious which file goes where.

    Hit the Burn Button....and wait until it finishes, click on red symbol, and you will have a

    working Titanium Card.

    --------------------------------------------------------------------------------


    finally click on " Power Off " in multiprog
    Dreambox 7000s Samsung 9500 patchad Nokia 9310 x4 tvilling abb på fampak.Triax dvb 354 t. Sat 1*W 5*E 13*E

Liknande ämnen

  1. PSP nergradera Firmware från 2.5 till 1.5?
    Av mdredfox8 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 07:42
  2. Nergradera min 9780S
    Av erbe i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-11, 19:24
  3. Nergradera till viaccess nokia 9780 s
    Av rallyrobin i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 21:57
  4. Nergradera Nokia 9802
    Av swansson i forum Viasat
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 16:03
  5. Nergradera ci modul conax v4.00 till v3.03
    Av salsero24se i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-09-12, 15:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss