Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Titta på tv genom datorn....

  1. #1

    Titta på tv genom datorn....

    Hejsan.

    Kan inte så mycket om titta på tv genom datorn och så vidare. Har försökt läsa en del i detta forum men förstår inte riktigt allt. Hoppas att någon vänlig själ kan försöka förklara för en stackars sate som mig.

    I lägenheten där jag bor har vi tillgång till comhem. Jag har inget kort eller box så att jag kan titta på comhem. Min fråga är helt enkelt vad jag behöver för att klara av att titta på tv genom datorn.

    Det jag fick fram var att detta kort skulle iaf kunna hjälpa mig lite på traven: HAUPPAUGE WINTV DVB-C DIGITAL-TV PCI
    Länk till det kortet är: http://www.dustin.se/default.asp?ORI...PID=5010045396

    Hittade även en länk till ett annat kort som jag tror är detsamma men är inte säker:
    Länk: http://www.usa-x.org/1shop/product_i...products_id=97

    Min fråga är nu, räcker det med att skaffa någe av dessa kort och sedan funkar allt eller behöver jag en massa andra saker?

    Jag märkte att det var rätt stor prisskillnad så jag antar att de är olika men vet inte alls.

    Hoppas jag postade i rätt forum och inte bröt mot ngn regel.

    Tack på förhand

  2. #2
    de firsta kortet är till Comhem,och då behöver du ett abonnemang,de andra kortet är till Satellit,bara till free to air,och då behöver du en Tallrik med Lnb tyvärr.
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

  3. #3
    Bara för att man har ett DVB-kort i datorn så kan man inte trolla fram bilden, det krävs nycklar även till dom och det finns inte att tillgå

    Så om vi pratar comhem så krävs det ett abb oavsett om man använder box eller DVB-kort
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4
    Andon
    Gäst
    hej, kan jag titta på boxer på datorn?

  5. #5
    Ja. Om du har rätt mjukvara och hårdvara.

    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  6. #6
    Andon
    Gäst
    okej, men det kanske inte är lönt nu när boxer bytt nytt system. jag överväger inte att köpa ett abonnemang.

  7. #7
    Ok. Nöjer du dig med 1,2,3,4,Z,8,barnkanalen så kan det ju vara något..
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Liknande ämnen

  1. HDTV genom datorn
    Av Ascent i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 15:38
  2. se på tv i datorn genom boxen.
    Av hellow i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 23:40
  3. [LÖST] Kolla genom datorn
    Av ebbhead-online i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-29, 01:51
  4. [LÖST] Comhem genom Datorn
    Av Mischko i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-23, 20:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss