Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Repparera TC!

Repparera TC!

Hi!
    I have ask this question in many forums and without any result.

I believe that my TC is dead. I can't even erase the card.
    -----------------------------------------
    In MultiProg v1.51 & TitaniumCard loader v1.10 it says: Trapping card...
    After 40 min I get this: Failed to trap card.
    Test with Titanium Card Progger just get:
    ATR: No ATR!
    unsupported Titanium OS found.
    resetting card...
    -> sending Trapcode...
    And nothing happend, what to do?
    I think the TC must come back to virgin state.

Sorry om det står på engilska men sprider detta på flera forum för att få hjälp!!!

Jag fick aldrig igång det...
    Jag skickade tillbaka det för att leverantören ville kolla på det.
    Fyra dagar senare fick jag ett nytt kort och en lapp där det stod att det andra hade varit trasigt.
    Kanske är det så att ditt kort är trasigt...

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    jag tror inte att det är trasigt, jag hade samma problem igår, sending trapcode......, men till slut fick jag liv i det, jag andvände MP1.6, Mp3.5 seriell, nytt frächt batteri, jag raderade först kortet i MP1.6, sen satte jag brännare i phoenixläge, nergraderade Os`t till 1.3 (med OS updater 2.0)(hade OS1.6) körde titaniumprogger v1.10.2 upgraderade till 1.6 igen.....sen funkade det, efter många svordomar....och lång tid, fråga mig inte vad felet var exakt, men titanium verkar vara ganska känsliga.
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

Citat Ursprungligen postat av P-son
    jag tror inte att det är trasigt, jag hade samma problem igår, sending trapcode......, men till slut fick jag liv i det, jag andvände MP1.6, Mp3.5 seriell, nytt frächt batteri, jag raderade först kortet i MP1.6, sen satte jag brännare i phoenixläge, nergraderade Os`t till 1.3 (med OS updater 2.0)(hade OS1.6) körde titaniumprogger v1.10.2 upgraderade till 1.6 igen.....sen funkade det, efter många svordomar....och lång tid, fråga mig inte vad felet var exakt, men titanium verkar vara ganska känsliga.
    Ojoj, tack för svaret men jag hänger inte med. ops:

Har du Xp som os på din dator? De kan bli lite strul ibland .Men prova som p-son skriver att ner gradera till 1,03 använd titaniumprogger v1.10.2 där kan du göra downgrade till 1,03
    Dreambox 7000s Samsung 9500 patchad Nokia 9310 x4 tvilling abb på fampak.Triax dvb 354 t. Sat 1*W 5*E 13*E

Citat Ursprungligen postat av Fonzie
    Har du Xp som os på din dator? De kan bli lite strul ibland .Men prova som p-son skriver att ner gradera till 1,03 använd titaniumprogger v1.10.2 där kan du göra downgrade till 1,03
    Om jag ändå kunde göra det.
    Jag kan inte äns radra kortet för att kunna ner gradera.

La just upp ett annat program för titanium, testa det för det har hjälpt andra som har haft problem.

Se också till att du har bra strömförsörjning till din MP3.5
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Tack, T-bird.
    Många har tippsat mig om detta program också men då jag klickar på erase svara det med: No card
    (Mp3.5 är då i Phoenix mode 3.57 MHz)

Det verkar som om Titanium Card Progger 1.10.2 somnar in och glömmer bort vad han är tillsagd att göra när man trycker på erase.Från början kunnde det ta otroligt långtid för att han skall fatta men jag brukar öppna andra program samt leka lite i utforskan samt minimera och dra programet runt skrivbordet några gånger då brukar TCP 1.10.2 vakna till ganska snabbt.
    Det låter kanske konstigt men det funkar för mig. :wink:

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss