Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: signalförstärkare?

signalförstärkare?

Jo det är så att jag har min box i mitt rum och de senaste veckorna har jag inte kunnat kolla på tv4+ så idag ringde jag till comhem och frågade vad det kunde bero på. Nissen hjläpte mig då att kolla hur stark signalen var och den låg tydligen på en "3:a" på tv4+ vilket var riktigt uselt. 7-8 skulle tydligen vara normalt.

Anledningen till detta bör vara att vi har delat antennkabeln (eller ja, y-delat då) i 3 delar eftersom vi har 3 st TV-apparater på samma antennuttag. Så det är väl antagligen därför signalen är så passa dålig. Hur löser jag då detta? Finns det signalförstärkare man kan koppla in så jag kan få en 7-8 i signalstyrka? Vad kostar/finns dom? Har ni nån att rekommendera?

mvh pemani

Det finns signalförstärkare av olika slag på Biltema, billiga som tusan. Detta problem har man ju nästan alltid för marksänt ("Boxer") eller satellitmottagning, så förstärkarna är oftast avsedda för de frekvenserna.

Enklast (och dyrast) blir nog att höra sig för på ELFA.

Och sen ska du ju förstås sätta förstärkaren INNAN Y-splittern.

Köpte en förstärkare igår. Hade oxå problem med TV4+, hade bara bra bild om man drog kabeln direkt från väggen till Tvn, men när man koppla via digitalboxen och DVD blev det uselt. Med förstärkaren blev det bättre, men inte till förnöjelse. :x

Citat Ursprungligen postat av Jabbata
    Förstärker du upp en allt för låg signal så förstärker du även upp bruset som finns runt om nyttosignalen.

Tror att Tv4+ är en bonus kanal som man får när man uppgraderar fastigheter till bredband ( 3 hål i väggen)

Är inte fastigheten uppgraderad så sitter det med stor sannolikhet utrustning som klarar signaler mellan 450-600 Mhz.

Tv4+ ligger strax över 700 Mhz
    asså grejen är att vi redan har bredband här (bitnet) men vi har inte 3 hål i väggen... vi kanske inte har den leverantören lr vad man ska säga som sätter in tre hål i väggen... så det vette fan vad jag ska göra... jag bryr mig väl inte om kanon bild så där jätte mkt... bara jag kan se min spanska fotboll i färg och inte svartvitt för just nu ser man inte vad som är på kanalen... det är bara roliga färger överallt med frysningar och ljudhack hela tiden... men det är väl vad man kan förvänta sig om man hade en 3:a i signalstyrka och 7-8 var godkänt =/

Falken2: vad köpte du för förstärkare? url? eller haru namn/pris?

Liknande ämnen

1. signalförstärkare?
    Av pemani i forum Com Hem
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-07-30, 18:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss