Finns det någon möjlighet att föra över inspelat matrial från Force till datorn?
Finns det någon möjlighet att föra över inspelat matrial från Force till datorn?
Frågan har varit uppe tidigare i forumet... Sök så hittar du!
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
Har sökt på flertalet alternativ men hittar ej nått om detta.
Jag tror inte det finns någon sådan möjlighet på de äldre boxarna. Har för mig att de har något eget system, kan tex inte stoppa in en egen hårddisk om man vill ha större.
Skulle gissa att du blir tvungen att spela upp filmen och sedan använda ett grafikkort med video-in på datorn och dumpa det igen där.
men nya 7-serien kan överföra filmer/musik till/från dator (tyvärr via firewire). Dessutom har den dubbla tuners. Mums!
Vad är det för fel på firewire?
ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.
Jag tycker det hade varit bättre med ethernet-interface. Nu måste jag ju dra en firewire-kabel över hela lägenheten om jag skaffar den. Annars hade jag bara hakat in en WLAN-brygga istället. Ok, visst...långsammare. Men bekvämare. Och betydligt snyggare.
Dessutom så stöder inte många moderkort firewire och usb2.0 är nog så bra och samtidigt finns det på ala nya moderkort. Bäst är givetvis Ethernet.
Dom flesta nya kort som inte är snik har firewire också.
ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.
Sen är maxlängden för firewire-kablar 4,5 meter...vilket sätter rätt feta käppar i hjulen.