Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Nedgradera f/w i Nokia 9802s

  1. #1

    Nedgradera f/w i Nokia 9802s

    Min 9802s har fått i sig f/w SC5.0 & den vill man ju inte gärna ha. Är det någon som vet hur man kan nedgradera till SC4.0 ? Det måste ju gå att göra. Med SC5.0 har väl Viaccess ersatts med Videoguard om jag förstått det hela rätt? Men med SC4.0 är det fortfarande Viaccess i boxen & det vill jag ha.

  2. #2
    Hur hardu klarat SC 5,0 Hardu verkligen Nokia 9802s?
    www.nokia.se/sopport hittar du hy rdu gör om det går?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  3. #3
    Japp, som jag skrev! En 9802s med SC5.0 nu. Jag vill ha tillbaka SC4.0 så att Viaccess funkar igen.

    Nokias supportsida har jag kollat på tidigare och försökt enligt deras instruktion. Det man får upp är bara att ingen uppdatering finns tillgänglig. Tro det när den har en nyare version installerad i mottagaren. Men det borde gå att göra en 'override' på detta kan man tycka. Det är ju bara en programvara som behöver bytas ut.

  4. #4
    Har du prövat nollställa fabriksläge hittar du på samma sida hur man gör.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  5. #5
    Det hjälper liksom inte att göra en reset i detta fallet, SC5.0 har tydligen Videoguard som krypteringssätt mot de tidigare SC4.0 & äldre som hade Viaccess. Detta försvinner inte vid en reset utan en omladdning av styrprogramvaran i mottagaren är vad som behövs.

  6. #6
    Jag är lite nufiken hur du har jort at få SC5,0 har det kåmit aotåmatisk eller så här www.viasat.se/system/boxar/nokia_9802s.htm det kanche fins inte återvändå då ärdet tråkit.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  7. #7
    Det du länkat till kan nog säkert stämma. Mottagaren stod i läge automatisk nedladdning, en viasat kanal var vald & det var en bild framme där det stod att en ny programvaruversion fanns tillgänglig. Det trycktes på OK och sen var det kalkat.

    I dokumentet http://www.nokia.se/support/digitalt...tesSC4_0SE.pdf kan man läsa följande
    "Ett meddelande kommer att visas vid nerladdning av framtida mjukvara med stöd för krypteringssystemet (Conditional Access System) VideoGuard från NDS. Meddelandet kommer att ge möjlighet för användaren att acceptera eller avböja nerladdning av mjukvara som byter ut krypteringssystemet i den inbyggda kortläsaren. Notera att det i SC4.0 inte sker någon förändring av det inbyggda krypteringssystemet (Conditional Access System)."
    Det var ju synd att inte mottagaren vår inte hade SC4.0 så detta meddelande kommit upp.

  8. #8
    Jag har en svoger som har min gamla Nokia9802s ock updatyerat till SC4,0 ock sat updatering manoelt. Hoppas Nokia9802s ägare läser detta at det intte händer flera.
    Jag kan tuvär intte jälppa dei. Om man intte buter nogot kretskort i mutagaren???? Nogån annan än jag kanche har lösnigen???
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  9. #9
    Jag är osäker om det är så men jag tror att det ska gå att få in den genom com porten.

  10. #10
    Det går intte via com porten enlig Nokia
    Jag har mailat Nokia angående frågan.
    Svaret jag fick
    SC5.0 är den nya mjukvaran till Viasat nya krypteringssystem videoguard.
    För mer information om denna eller hur du laddar tillbaka den föregående kontakta Viasats kundtjänst tfn 08-52200000
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

Liknande ämnen

  1. Nedgradera en 9802s från NDS till gamla viaccses, går det?
    Av Dizzy_dan i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-22, 16:18
  2. nokia 9802s !!!
    Av jovani i forum Viasat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 22:06
  3. nedgradera Nokia 9780 till Viaccess
    Av multibengan i forum Viasat
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 19:09
  4. Nedgradera 9802S
    Av eriks i forum Viasat
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-05-20, 18:31
  5. Nokia 9802S
    Av Snouser i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-18, 12:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss