Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vad mer finns det där uppe?

Vad mer finns det där uppe?

Jag var hem till mina päron och installerade ett nytt canal digitalpaket så att farsgubben äntligen kan få spela sitt bingolotto efter att fyran släckte sina analoga sändningar.

Grejen var att dom hade ett par paraboler i onödan eftersom det gick att köra både thor och sirius på en och samma så mor kan se på sin tv3 och far på sin tv4. Dom två paraboler som blev över i detta har jag naturligtvis lagt beslag på och planerar att sätta upp här hemma.

Men vad finns det för nånting intressant att rikta dem mot? Thor, sirius, astra och hotbird har jag redan. Finns det någon mer som man skulle kunna få in med 1-metersparaboler här i Dalarna?

Det fins mucket men intresant vet jag intte?
    www.lyngsat.com kan du kålla
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

rekomenderar (om de är tillräckligt stora) Astra 2 28E då det finns ett ganksa stort antal fria kanaler (mest reklam dock) där.

andra satelliter du kan pröva är Eutelsat 16E där det finns mycket feedar om du är intresserad av det + ett antal italienska kanaler bl.a. fox kids och MTV okodat. Även Telstar 12 på 15E har lite kanaler som kan vara intressanta, har sett på andra forum att det finns en feed på nätterna för det som NBC sänder "primetime".

Men egentligen så får du det mest vesentliga som svensk genom astra 1, Hot Bird, Sirius och Thor. Men har du specialintressen t.ex. Arabiska, persiska, franska, ryska, grekiska och andra språk så finns det speciella satelliter med huvuddelen kanaler för de språken.

gör även som pena säger och gå in på http://www.lyngsat.com och spana lite på det du vill ha.

//soprano

M'kay, kikar väl lite. Tack för hjälpen.
    Nollvision i skogen

Liknande ämnen

1. finns det..
    Av mickem55 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 17:51
  2. titan fil uppe på slovaken
    Av bomm i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-22, 10:24
  3. Finns det ngn som vet
    Av zappa i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 17:49
  4. finns det
    Av böbbe i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-23, 08:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss