Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
Jag får det på min 9780s nu... Men det roliga med 9780s är att på grannens mottagare får vi inte upp rutan med nummret man ska ringa eller nått sådan... Tycker det är ganska så komiskt... Och när jag uppgradera en 9802s till en kund till 5.0 eftersom han har allt original så sluta allt att fungera... T.o.m. Canal Digital... Hur fan ska Viasat göra där hade dom tänkt?
Bugg i programvaran från nokias sida fel i boxen rent ut sagt. Laddar du ner mjukvaran manuellt i en 9780 händer absolut ingenting utan du får upp en felskylt som säger "ditt kort är antingen fel isatt eller av fel sort". Den rutan i sig innebär att du måste kontakta viasat som rättar till felet.

angående din 9802 box hos en kund så måste du ta ur hela CA-Modulen för Conex innan du gör uppgraderingen, när hela uppgraderingen är klar
och dina originalkanaler kommit tillbaks stoppar du tillbaks den igen.

Tilllägg: får du bara svart bild+ kanalinformation om kanalen du försöker se på så är det kortläsarfel i boxen eftersom boxen är kortlåst....svårt att få upp, ge den en liten smäll ovanför kortläsaren