Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Orginalkort i "fel"box=ingen bild

  1. #1

    Orginalkort i "fel"box=ingen bild

    Hej allihopa.Jag har en ny forcebox med abbonemang och skulle även ha kortet till min thomsonbox men det funkade inte! :evil: läste i ett annat inlägg att man skulle uppge boxmodell samt serienummer för sitt abbonemang, kan det ha något med det att göra? kan au:t vara låst till en viss box, Kortet funkade i några dagar i thomsonboxen, sen blev det svart, ringde till kundtjänst och de skickade en ny uppdatering till kortet, men det hjälpte inte, satte i kortet i forceboxen och ringde igen och då kom bilden omedelbart :shock: Vet någon mer om detta??/Basse

  2. #2

    Thomson&Nokia

    Jag har för mig att Thomson och Nokia212t kräver ett lite specielt kort som inte funkar i andra boxar???
    Rätta mig om jag har fel!

  3. #3

    Re: Thomson&Nokia

    Citat Ursprungligen postat av zigge59
    Jag har för mig att Thomson och Nokia212t kräver ett lite specielt kort som inte funkar i andra boxar???
    Rätta mig om jag har fel!
    Det gäller väl piratkorten ? att man behöver funcard med slipstream filer för att de ska funka på nokia 212t

  4. #4
    Jaa, jag har svårt att tro att det skulle vara olika orginalkort beroende på box.

    Mitt kort funkar på en Force 1188T (som jag köpte med abb) och en Nokia 212T (som jag har på landstället)

    Men prata vidare med kuntjänst. Inget brottsligt att ha två boxar.

  5. #5
    Kan så vara :-)
    Men det är ju samma sak när det gäller Nokia 9780s på viasat(Före detta viasat) Det orginalkortet gick inte att ha i en annan mottagare???

    Men ni kan ha rätt grabbar..gäller kanske inte med boxer :-)

    Men både Nokia212 och Thomson Dt2000 har ju inbyggt piratskydd så kanske jag inte är helt fel ute :-)

  6. #6
    Det borde inte vara något problem. Mitt kort funkar i alla fall både i en Nokia 212T och en Sagem ITD632.

Liknande ämnen

  1. DM500c får ingen IP (BBB + "VOIP GateWay")
    Av didgit i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 09:17
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 19:00
  3. "Ingen ledig Tuner" - 7025TT
    Av abcd1234 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 18:41
  4. Ingen som kan fixa till "DreamNetCast"?
    Av humlan57 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-28, 18:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss