Köpte ett TV-kort(winfast VC100 XP) den var billig och det var inte mycket kortet själv krävde av datorn(enligt vad det stod på förpackningen), så därför köptes en sån kort.
Men fanskapet funkar inget vidare på en dator med 750mhz processor och 512mb RAM, när man tittar på VHS då funkar det ganska ok bild- och ljudmässigt, men när man börjar spela in ja då börjar den haka upp sig och blir trög från första sekunden, känns som datorn inte hinner med att bearbeta filmen eller nåt.
Testade kortet på min kompis dator också som hade 2600mhz processor och 256mb RAM och där funkade det ganska klockrent.

Vet ej om det var Processorn som var inte snabb nog eller moderkortets grafikkort som var nyare och bättre på min kompis dator, som är skillnaden.

Farsan vill köpa nyare och kraftfullare dator, men eftersom han använder dator "bara" för att betala räkningar typ, så känns det onödigt att köpa ny dator för att omvandla en del VHS band till DVD. Utan det är kanske vettigare istället att köpa en DVD-Recorder, då det planeras att köpa en DVD-spelare eller DVD-Recorder ändå.

Om jag förstått rätt, så går det att spela in från vanlig videobandspelare till en DVD-recorder då? och kvaliten blir samma som på VHS bandet har då?

Kan nån bekräfta detta, vore tacksam för det!