Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Thompson Box

  1. #1

    Thompson Box

    Tjenixen på er
    Min farsa har en thompson box & vi undrar när vi*sat slutar sända uppdateringar till alla boxar så att han kan köra igång den igen utan videoguard... tack i förhand

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    viasat sänder uppdateringar fram till augusti, sen är det slut på gratistittandet....undvik att sätta boxen i "standbyeläge" .
    , så kanke du klarar dig över sommaren :wink:
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  3. #3
    doctorx
    Gäst
    Mjukvaran kommer alltid att ligga uppe på Sirius satteliten på samma frekvens som TV3 sänds på. Detta för att extremt gamla boxar som tex nokia 9780 ska kunna uppgraderas när gamla kunder kopplar in sina boxar som har vilande abonnemang.

    Så VG kommer troligtvis inte försvinna från Sirius satteliten, frekvens 12.038Ghz FEC 3/4. Ligger minst kvar 1 år frammåt i tiden enligt Viasat själva.

  4. #4
    Jag tittar fortfarande med min thomphsonbox har abra undvikit att ha den i standbyläge mer än för att uppdatra kanallistan och allt fungerar kanon med p-kort fortfarande. Har även märkt att det kommit till lite mer kanaler på sisitone oxå =)

  5. #5
    doctorx
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av IceBird
    Jag tittar fortfarande med min thomphsonbox har abra undvikit att ha den i standbyläge mer än för att uppdatra kanallistan och allt fungerar kanon med p-kort fortfarande. Har även märkt att det kommit till lite mer kanaler på sisitone oxå =)
    Japp den boxen funkar skitbra tills nu på tisdag =]

  6. #6
    Men om man rent teoretiskt kunde filtrera bort trean nu två månader så borde man juh kunna kolla på ptv ändå ? dvs man filterar bort de signalerna till trean innan de når boxern fast det kanske itne går att göra ?

  7. #7
    Kan du inte ta bårt kanal 3 från listan? Kålla detta www.viasat.se/system/hur_gor_jag.html
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  8. #8
    doctorx
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pena
    Kan du inte ta bårt kanal 3 från listan? Kålla detta www.viasat.se/system/hur_gor_jag.html
    är ju inte bara TV3 det berör utan hela frekvensen som TV3 sänds på, dvs andra kanaler tex ZTV Sverige med.....så om du filtrerar bort TV3 så behöver du även filtrera bort alla andra kanaler i din box som sänder på samma frekvens som TV3.

    Nu hjälper det iofs inte en thomson box eftersom den uppdaterar sig automatiskt när man slår av boxen...

  9. #9
    Du har helt rätt!
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  10. #10
    yepp har märkt att den även slår av sej själv iband också dvs startar om typ.. men som sagt än så länge funkar det på den här boxen iaf =)

Liknande ämnen

  1. Thompson dsi 35TH
    Av baloba i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-20, 21:03
  2. thompson
    Av cheguevara i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 15:59
  3. Thompson
    Av rodhulf i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-13, 10:42
  4. Thompson
    Av X-up i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-02, 14:16
  5. thompson remote hur?
    Av tvniklas i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-08-31, 15:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss