Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: just nu enda sättet.

Citat Ursprungligen postat av joad
    Hej,

Jag tror inte det finns något fungerande "cardsharingserver" för comhem.

Jag har testat alla som jag hittat på "nätet" problemet är när kortet svartar tror "cardsharingserver" att det är ett Conax kort men det är/måste vara ett "Viassecc" för att fungera med mottagaren.

det är förmodeligen inget problem att fixa om man har/hadde källkoden men det har jag inte

/J
    Men jag tror att det är där man kan angripa det.

Om man skulle få fram den programvaran. Så är det ju så att man kan gå ihop ett par st så får man comhem för en vettig peng.
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

Lite länkar som diskuterats förut om detta ämne

http://www.comhit.net/viewtopic.php?...ht=cardsharing

Jag håller på o söker efter info angående denna diskutionen, jag har inte kunskap om detta, men jag frågar vänner o bekanta som har ltie programmerings kunskaper...
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Citat Ursprungligen postat av ronnylov
    En fråga bara... är det nycklarna man streamar?
    Det är DCW (Decrypted Control Word) som man delar
    Var i och för sig inte jag som skrev den frågan. Men det är en bra fråga.

Vad jag förstått så har man ett dvb-kort i datorn (vilket jag har) och så kommunicerar man kortet via en extern kortläsare som man ansluter via USB eller serieporten (vilket jag inte har). Det finns plugins för dvb-programvaror av typen "poor mans cam" och liknande eftersom en sådan kortläsare är billigare att köpa än ett CI-interface med hårdvarucam som man ansluter direkt till dvb-kortet. Själv har jag ett sådant ci-interface med viaaccesscam som är anslutet med en kabel direkt till mitt dvb-c kort och kan alltså inte kommunicera med kortet via programvaror utan mitt dvb-c kort sköter om detta direkt med anslutningen till CI-interfacet.

De där "poor mans cam" pluginsen skulle kunna modifieras så att man alltså kan dela på DCW information via en server. Men som tidigare nämnts så verkar dessa cardsharingplugins inte funka med de nya comhemkorten eftersom de detekteras som rena conaxkort och sedan skiter det sig.

Jag antar att cardsharing helt enkelt är en kortläsare ansluten till en dator med fast internetanslutning. De som vill kolla på tv kan då ha ett plugin som ansluter sig till någon annans programkort via internet istället för den lokala kortläsaren och på så sätt kan många dela på samma kort. Sedan måste man ha en mottagare som kan läsa dessa DCW som hämtats via internet. Ett dvb-c kort i datorn skulle kunna klara av det alternativt en mottagare av typen dreambox som har nätverksanslutning (fast en dreambox funkar väl ännu inte med comhem tror jag). Sedan måste det finnas någon begränsning av hur snabbt kortet kan kommunicera med datorn. Normalt kollar man ju på en kanal i taget men via internet kanske flera kanaler kan avkodas till olika mottagare via samma kort? Jag vet inte maxgränsen för hur många som skulle kunna använda samma kort samtidigt.

Sedan kan man ju undra varför någon skulle vilja teckna abonnemang och dela ut det gratis på internet? Men det kanske kan vara skoj att testa i en sluten grupp som delar på abonnemangskostnaden för att få billigare TV. Men gratis TV blir det inte.
    Ronny

men nån som har ett cardsharing prog som funkar till Canal digital eller boxer?

Sedan kan man ju undra varför någon skulle vilja teckna abonnemang och dela ut det gratis på internet? Men det kanske kan vara skoj att testa i en sluten grupp som delar på abonnemangskostnaden för att få billigare TV. Men gratis TV blir det inte.
    Jag vill ju dela det med mina vänner o även dela på kostnaden
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

Citat Ursprungligen postat av _age_

Jag vill ju dela det med mina vänner o även dela på kostnaden
    Gott arbete, _age_. :P :P

Keep up the good work. :lol:

Här är lite mer info om progget. Vet tyvärr inte var man kanhämta hem det och infon är bara på engelska.

Droid x
    har släppt en version av DW_TRANSLATOR 3G som har support för Season interface och viaccess.
    För er som inte har koll:

Some tech info:

FEATURES:

- Translating DWs via ICQ
    - Two-Way communication with clients

- Stream encrypting with 64 bit key [DES]
    - Fake ECMs protection

- Support for 15 clients simultaneously
    - Data cache for 50 DWs

- ECM support for Viaccess System
    - ECM support for Seca System (in development)

- ~300 bytes - request (ECM) of a client
    - ~100 bytes - respond (DWs) of the server

THE IDEA:

What DW-TRANSLATOR is:

OK. First lets begin with explaining what DWs are. DWs (or DCWs) are Decrypted Words
    used for decrypting video/audio stream. They are also called CSA-keys. To get DWs you
    need to decrypt CWs (Crypted Words/Control Words) which are taken from ECM Stream. CWs
    are decrypted by an OPkey which "lives" in a smart card and sometimes is updated by
    provider.

CWs are usually updated 360 times per hour, i.e. once per 10 seconds. DWs are transmitted
    from a smart card to receiver/CAM openly, so it is possible to intercept them and transfer
    to other receivers. DW-TRANSLATOR Server (this application) is an emulator of a CAM
    (Conditional Access Module), so it is possible to intercept DWs and forward them to
    LAN/INTERNET etc. And at that end of LAN/INTERNET users can receive DWs by DW-TRANSLATOR
    Client and watch their favorite TV channels and Radio stations.

"DW-TRANSLATOR 3G" - Why "3G"?

OK. This is a Third Generation DW-TRANSLATOR - "3G".
    The first generation: DWs were transmitted using HTTP protocol to a WebSite. It was one-way
    communication, so to watch a definite channel you needed to ask Server to set to the channel
    you like and at that time Server could not work without being set on the computer with a
    SatCard.

The second generation: DWs were transmitted using TCP protocol. From IP to IP.
    It was two-ways communication that allows clients to watch any channel they like
    from one provider. But this method was not safe for both server and client because
    of having to use their real IPs. But from that time it became possible to use Server
    on a computer without a SatCard.

The third generation: DWs are transmitted using ICQ. Yes, now it is possible to do
    it via ICQ. It is safe and a server and a client are not in danger thanks to ICQ.
    And it is two-ways communication that, as I said above, allows to watch different
    channels at the same time from one provider using one original smart card.
    And now there is no need for Server to have a SatCard on a computer.

In the next version I'll enable one feature....

If the owner of Server wants to share his/her smart card to public.... their need only to check the box "Send my Server's UIN to a public server"

but dont warry..... All the data is sent anonymously and everything is ECNRYPTED with DES_64_key.... AND YOUR UIN IS KNOWN ONLY FOR YOU!!!!! ON PUBLIC SERVER IT IS ECRYPTED AND CAN"T BE RECOGNIZED BY HUMANS AND OTHER APPS EXCEPT CLIENT PART.... AND CLIENT PART CAN GET THAT UIN AND NOT SHOW TO USER... JUST WORK AND THATS OK... SO AGAIN I SAY YOUR UIN IS KNOWN ONLY FOR YOU.....

So.... Client Part of DW-TRANSLATOR will be able to find all neccessary info in the web-server automatically... e.g. Client wants to watch Cartoon Network from 00C410 ID.... Plugin will automaticallty try to find the Server which translates DWs for this ID.....
    and if some owner of such a smart card checked the box to send UIN to a public server... then that client will be able to get DWs from his serve...

DroidCAM DW-Translator 3G och andra cardsharingprogram och cam-emulators finns att hämta hem här: http://www.dvbsoft.net/download.php?list.21

nån som kan bekräfta att de funkar me comslem?

Citat Ursprungligen postat av clafa
    nån som kan bekräfta att de funkar me comslem?
    har inte varit hemma på ett par dagar så nu tänkte jag börja titta på detta..

faan vad bra det blir om det fungerar
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

Liknande ämnen

1. Tv4, SVT1&2 är enda som funkar!?
    Av rahkko i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 18:46
  2. Vad är det lättaste sättet?
    Av Ascent i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 22:04
  3. Är Strong 8700 den enda..?
    Av nicko1 i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 20:55
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-04-24, 01:25
  5. Enda lösningen?
    Av FlowDown i forum Com Hem
    Svar: 198
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 01:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss