Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Ny BIOS THOMSON DTI2000

  1. #1

    Ny BIOS THOMSON DTI2000

    Ah äntligen har 4.3.8 kommit.

    För er som har problemet med att ni kan välja mellan 2 starka sändare. Och där "ingen signal" skylten kommer upp var 20 sek verkar nu vara löst.

    Detta har retat gallfeber på mig, eftersom jag hade 100% mottagning på 2 olika sändare (Hörby/Malmö) men kunde bara se ett fåtal kanaler.

    Änsålänge fungerar det ialf utan några problem.



  2. #2
    4.03.8 förstörde kanalvisaren på två DTI2000 som jag har tillgång till, de visar numera vad det visades för program för två timmar sedan och inte det aktuella (även fast rätt tid är inställd)!
    Det kallar jag problem!
    Uppgradera inte om ni inte gjort det!

  3. #3
    jo det där med tiden är lite knäppt, min visar rätt program men två timmar sakta.. (men för min del hellre det än att bara kunna se två kanaler), har du också haft problem med stabiliteten med .08an? Jag stänger aldrig av min box och efter 24h+ så hänger skiten sig och jag måste dra ut sladden. (antagligen mjukvarufel).. Det går inte att stänga av den heller, den bara låser sig.

    Så har det inte varit tidigare..

  4. #4
    Så har det varit för mig även med tidigare versioner. Enda som hjälper är hard reset med strömkabeln.

  5. #5
    Senaste mjukvaran för Thomsonboxarna är nu spärrad för den var full med buggar. Ny mjukvara kommer förhoppningsvis i slutet av veckan.

  6. #6
    hehe, det där med programmering är lustigt. Fixar man ett fel så skapar man oftast 10 nya. För min del är jag glad att jag hann ta ner mjukvaran, eftersom den rättade till mitt problem med två mottagare, men .08 ä uppenbarligen väldigt instabil och buggig i övrigt..

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av ZoN
    Senaste mjukvaran för Thomsonboxarna är nu spärrad för den var full med buggar. Ny mjukvara kommer förhoppningsvis i slutet av veckan.

    Vad bygger du den informationen på har du prata med thomson i Helsingborg? För min fungerar klanderfritt(det gjorde den inte innan), vet att det skulle komma en sista ny mjukvara men den skulle bara byta ut typsnittet. :roll:

  8. #8
    ZoN brukar ju ha rätt och det hoppas jag han har nu också. Och om du scorpio på något magiskt sätt fått en firmware som funkar, grattis till dig men det är inte 8'an då för den är ras.

  9. #9
    Vadå magiskt??? Jag har den senaste firmwaren och för första gången fungerar min box kanon. Vad har ni för problem??? 8:an som kom var ju till för dom som låg nära 2 sändare vilket då gav signal problem på vissa muxar. Det var ju det ända den gjorde menar du att din fungerade fin fint innan men att du fått störningar nu??

    En sak kan jag säga med säkerhet, det är att det inte krävdes någon magi för att firmwaren skulle fungera för mig. :lol:

  10. #10
    Har du kollat på kanalinformationen?

Liknande ämnen

  1. Thomson DTI2000
    Av jannepw i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 14:35
  2. Thomson Dti2000
    Av Eldkvarn i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 16:03
  3. [LÖST] Thomson DTI2000
    Av Thunderstruck i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-12, 11:38
  4. Thomson DTI2000
    Av pesund i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 19:00
  5. Thomson DTI2000 boxermotagare
    Av leinad76 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 08:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss