Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Viasat och CD på samma mottagare i framtiden?

  1. #1

    Viasat och CD på samma mottagare i framtiden?

    Hej,

    Har någon kommit fram till huruvida man kan ha videoguard och conax på samma burk i framtiden. Pratade precis med en tv-installatör och han hävdade att det inte gick i dagsläget. Men om jag t.ex. köper en Strong 8700 så är ju den godkännd av viasat och har också conax. Eller om jag skaffar en som är godkännd av viasat och även ar plats för CA-modul för conax? Borde inte det fungera?

    Hoppas på svar, då jag nog ska köpa en burk snart...lite onödigt att skaffa en som klarar bägge annars, då är det ju bättre att ta en som bara grejar conax.

    vänligen, ElFeo

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    En mottagare med CA-modul bör vara säker... Troligtvis kommer det att komma NDS moduler (dock ingen som vet säkert än) och då kommer det att vara ett bra allternativ...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Här går det undan med svaren, det tackar jag för.

    Det betyder alltså att vi inte vet vad som händer med t.ex. Strong 8700 som verkar ha inbyggd Conax och Viaccess?

    Om det är troligt att det kommer moduler till NDS (Vad är skillnaden på NDS och Videogurad förresten?) så känns det ju som man ska chansa på en Conax-mottagare med plats för minst en modul?

    /ElFeo

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    NDS och Videoguard är samma sak... Hur det kommer gå med Strong kan jag inte svara på... Men en mottagare med plats för iaf 1 eller flera CA moduler kan nog vara ett bra allternativ för framtiden...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Är "plats för CA-moduler" och "Common Interface" samma sak? När man försöker förstå vad det är för skillnader på Samsung DSR 9500 AY/9500A Via CI Så är det inte helt glasklart för en nybörjare. Priset skiljer ju 100:- ungefär så nån skillnad bör det ju vara. Bägge verkar dock ha samma features:
    -Inbyggd conax och Viaccess
    -Dubbla kortläsare
    -2 Common interface / 2 st platser för CA modul (detta verkar vara det enda som skilljer de båda...)

    /ElFeo

  6. #6
    Strong SRT 8700 Är godkänd av viasat Det är inga bråblem i framtiden med viasat med årginal kort.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  7. #7
    Pena,

    Men det jag undrar är om det fortfarande går att köra Conax efter uppdateringen. Eller är det bara NDS som ligger i burken då?

    /ElFeo

  8. #8
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Enligt Viasat sak det inte påverka Conax systemt... Dock har jag märkt andra saker men dom säger att det ska funka så...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  9. #9
    Omdu har en motagare som är gogkevd av viasat. med inbygd Viaccess ock conax så ädras enbart Viaccess till Videogoard (NDS) inget annat
    Om du har en icke godkänd motagare händer inget. ock kan aldrig se viasat med orginalkort om det intte kåmmer NDS CA modul eller motagaren blir godkänd av viasat.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  10. #10
    Tack för svaren pena och Deaaaaaas!

    Det blir nog en Strong då...

    vänligen, ElFeo

Liknande ämnen

  1. Boxer+Viasat på samma tvkabel?
    Av manganb i forum Viasat
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-08-29, 17:23
  2. DVB-C och DVB-T i samma mottagare
    Av Hot i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 21:51
  3. Viasat o canaldigital på samma box?
    Av nicko1 i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-08, 23:43
  4. Viasat och canaldigital i samma box...
    Av Kevve i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-05-19, 18:52
  5. 2 st mottagare i samma hushåll?
    Av willys i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-10, 17:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss