Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Hackande tv-biljett

  1. #1

    Hackande tv-biljett

    Har fått problem med tv-biljett, bilden hackar och meddelande om att "ingen åtkomst, signalen är kodad" Jo jag vet :lol: .

    Har fungerat bra tidigare, men som sagt idag strular det. För övrigt fungerar alla andra kanaler perfekt, varför? Någon som upplevt något liknande?. Har Force 320S med titaniumkort. Idag gör det inte så mycket men imorgon spelar laget i mitt hjärta på bortaplan så man blir ju orolig.

    Mvh
    Twotone

  2. #2
    L-A BOIS

  3. #3

  4. #4
    Alldeles riktigt pågar! BoIS rules

    Ingen som stött på mitt problem enl. ovan. Eurosport och E! samt någon kanal som heter style led av samma symptom. Senare på kvällen till det var dags för repris på matcherna var det ok igen? Que?

    Mvh
    Twotone

  5. #5
    Inga sådana problem enda problemet jag har är astt jag måste anv ett org kort när jag bytar kanal dan säta i mitt MII kort.
    det oligaste med detta ä att org kortet har varit ner släkt i ca 1 år

  6. #6
    Hade också lite problem Biljett kanalen igår att det hackade 2-3 gånger under sändningen, men det var inte så farligt. Bara det är perfekt när Djurgår`n spela sina matcher så är jag nöjd :smile:
    Har en Force 1155 mottagare.

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Har ni tagit hem den senaste uppdateringen till M2 korten om det är det ni kör? (150504)
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Har ni tagit hem den senaste uppdateringen till M2 korten om det är det ni kör? (150504)
    japp ingen förändring alls
    **** kom ihåg, google är din vän ****

  9. #9
    Jag har Force med titanium, vid kontroll idag, inför matchen ikväll, var det likadant på eurosport och de andra kanalerna enl. ovan -"ingen åtkomst, kanalen kodad och ett j-a hackande. Nu en timme senare inga problem.

    Känns lite oroväckande med ett sånt beteende, speciellt vid direktsänd fotboll (kan orsaka hjätstillestånd även hos den mest vältränade) Ingen som har någon ide' om vad som orsakar problemet?

    Mvh

    twotone

  10. #10
    Ibland kan det vara som så att parabolen är någon milimeter felriktad.
    Vilket gör att du inte får in alla grupper av kanaler. Så var det för mig allt fungerade utom de som låg på 12226 vertikal. När jag justerade parabolen lite så kom även de igång.

    Att det fungerar bättre visa tider beror helt enkelt på att det är mindre störningar vissa tider, speciellt kvällar.

    Om du har problem med biljett , eurosport, style m.m så är det garanterat detta problem eftersom de ligger i samma grupp

Liknande ämnen

  1. hackande och frysningar dm500t
    Av justme1 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 20:37
  2. hackande bild via datorn!
    Av lacrits68 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 20:26
  3. hackande och frysningar
    Av justme1 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 09:14
  4. Hackande bild med dm500c.
    Av Quazzi i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 16:02
  5. Hackande TV1000 etc.
    Av Steven- i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-19, 08:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss