Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Mll

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Den m2 filen som ssh har är samma som stopstop har ju...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Jag vet men det har varit endel såm har kört med spöket ock intte har fonkat men när dåm har kört med Mllcnx så har det fonkat ock ha Philips intrukt fast man har någån annan motagare ock til normal. Det är såm en cik til kortet at den börjar fonka, det är min erfarenhrt.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

Någon skillnad är det mellan MII från TPDK och SSH. Det verkar vara så att MII från SSH skriver riktig ATR, SA och UA. Vilket är nödvändigt för bla MHW boxar.

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Ok! Filesize och allt är som sagt samma... Sen sitter jag inte och testar runt en massa olika m2 program... Det som kommer direkt från TeamPDK har alltid fungerat för mej utan problem... Om det sen är så att man måste ha in ATR/UA/SA kan man göra det med M2 Editorn eller WinExplorer... Men om nu SSH även har fixat det så "deras" version skriver ATR/UA/SA så är det ju bra...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Nokia 9802s är en motagare såm sväljer vilcket program som helst enda felet med den är vissa Nokia 9802s har haft kontakt svårigheter mellan CA modul ock motagaren intte alla. Min Humax 5350 sväljer okså vad såm hälst. Deaaaaaas Du har väll Nokia 9802s om jag intte kåmmer i håg fel?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pena
    Deaaaaaas Du har väll Nokia 9802s om jag intte kåmmer i håg fel?
    Yepps...

Citat Ursprungligen postat av pena
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Har du testat att lägga in atr/sa/ua med hjälp av M2 Editorn?

Om inte så ladda ner M2 Editorn från FILER och ställ in enligt följande och dra in det på kortet...

ATR = 3b 24 00 30 42 30 30
    SA = 11 11 11 11 11 11 11
    UA = 11 11 11 11 11 11 11

Sen ska det fungera...
    Åm intte det fonkar fin en Mll cnx fil i www.hop.to/ssh
    Testade Mll cnx fil fonkade intte.lessen!

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Det var det jag menade... Det är EXAKT samma fil som från StopStop...

CRC32 från M2 filen från TeamPDK:
    E62F97C0

CRC32 från M2 filen från SSH:
    E62F97C0

Jag ser så ingen skillnad... Så det ÄR samma fil...

Jag vet intte körde med cnx par tre gonger fonka intte sen med spöket alt OK alt från SSH

MII-editorn funkar inte för mig, jag får felmedd "fel ATR". Sen måste jag ställa om från 9600 till 9850 för att jag skall kunna köra Phoenix. MII-editorn har fasta bitrates.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss