Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 27

Ämne: Vad ska man ha för patch, firmware till en Samsung 9500??

  1. #1

    Vad ska man ha för patch, firmware till en Samsung 9500??

    Är helt ny och inte alls insatt på detta men behöver hjälp att patcha om min Samsung 9500 viaci eftersom den "dött".
    Vad behöver man för program och vilken ny firmware eller liknande ska man ladda den med?
    Vore väldigt tacksam för lite hjälp.
    Gärna lite enkel hjälp eftersom jag inte är alls insatt i detta.

  2. #2

  3. #3
    samsung 9500viaci går det bra att patcha med v.118, kan hitta hos zapp med inst,efter patch du kan titta 6 kodningsystem. :lol: :lol: :lol:
    tossun ( comhits medlem ) är mycket duktigt på det här ämnet, vet ej om han kommer att svara med bättre förslag !

  4. #4
    alldeles riktigt patch 118 har visat sig vara en stabil version.
    följ guiden från zappa.
    Samsung dsr 9500 via ci patch 118 EMU 4.8
    mp 3,5 serial stab motor Astra Hotbird Sirius
    Thor +diverse kort.

  5. #5

    Samsung

    Döt vad händer när du säter på motagaren lite
    mer info.Semcon har du till pachen sam editorn
    har du till kanallistor som du kan editera.
    Längre när på sidan fins en bra beskrivning.

    OBS bara loader 500-501 kan pachas
    505 behöver du J-tag
    ta en tit hos Zappen.

    http://www.zappafree.com/

  6. #6
    tossun: När jag sätter på mottagaren blinkar det bara till i displayen och sen är den helt död.
    Har läst att fler haft detta problem och att det går att lösa på något sätt men eftersom jag egentligen inte fattar någonting av det här är det lite svårt för mig att förstå hur man ska göra.
    Har förstått att man ska koppla mottagaren till datorn och sen ladda ner något till den men jag fattar inte riktigt hur man ska göra och vad man behöver för program.
    Vore väldigt tacksam för hjälp eller tips, eller om någon vet om var man kan få detta fixat i Jönköpingsområdet.

  7. #7
    tjenare alla
    jag har samma problem den blinkar till och dör om jag kontaktar den med hyperterminalen får jag ett felmeddelande(infogat den som en fil)
    har provat ett program som heter naprawapace men får bara ett meddelande att programmet har stött på ett problem och måste avslutas
    jag tackar på förhand för hjälpen Jojje

  8. #8
    kollade o jämförde med egna utskrifter,verkar som att demodulatorn inte går att reseta. pröva med semco editorn istället. om det inte heller löser det testa med fabriksreset.
    Samsung dsr 9500 via ci patch 118 EMU 4.8
    mp 3,5 serial stab motor Astra Hotbird Sirius
    Thor +diverse kort.

  9. #9
    testadde med semco editorn kan byta firmware och kanallistor men boxern botar inte upp fabriksreset?kan jag göra en sådan utan att komma in i menyn?

  10. #10
    japp :smile: du håller in standbyknappen o den större pil till höger samtidigt, använd ett tredje finger till att starta den på baksidan.
    har aldrig behövt göra det själv,ta i trä. det här ämmnet har blivit behandlat här förut om du använder sökfunktionen
    Samsung dsr 9500 via ci patch 118 EMU 4.8
    mp 3,5 serial stab motor Astra Hotbird Sirius
    Thor +diverse kort.

Liknande ämnen

  1. Samsung DSR 9500 VIA CI bra till CD?
    Av mdredfox8 i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-06-03, 20:53
  2. SECA2 till SAMSUNG 9500
    Av BRIAN2004 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-01, 18:30
  3. [LÖST] Samsung 9500 - PATCH
    Av rayzor i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-22, 23:00
  4. Conax till Samsung 9500
    Av NiQ i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-11, 12:26
  5. patch till samsung
    Av Patric i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 21:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss