Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Varför så svårt?

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Yepps... Men det är så att de andra som säger att de har kort som fungerar har i 99% av fallen sagt att dom fått det av någon nasare.... Och som vi alla vet är nasare förbjudet att prata om här...

Sen litar jag till 110% på min källa... Eftersom det är inget som görs för att tjänna pengar utan för att klara det...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

I detta fallet måste jag faktiskt hålla med arkad. Det som deeeas påstår sig ha eller veta är lika mycket spekulationer och prat som från alla andra som påstår sig ha det. För att det ska vara rättvist så tycker jag därför att tråden ska låsat och diskussionen upphöra som den alla andra gånger har gjort. VI kan inte börja göra skillnad på crews spekulationer och oss andras. Jag vill ha bevis, resultat och det tror jag att vi andra också vill ha.

Men jag vill ändå poängtera att jag har mycket stort förtroende för deeeas. Deeeas gör ett stort jobb på detta forum och brukar annars undvika denna typer av inlägg. Men det är min uppfattning.
    /klas

--------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Håller med dig klas helt... Jag vet att det låter som det låter... Så därför gör vi som följande... Vi släpper ämnet...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

själv ställer jag mig positiv till Deaaaaas uttalande.. alltid spännande med lite rykten! dock borde det inte göras skillnad på rykten och rykten.. så länge det inte pratas om några nasare!

Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Citat Ursprungligen postat av Ripleyonline
    min erfarenhet är att allt som går över nätverk går att hacka sig in på. risken att åka fast kommer ju dock vara betydligt större.
    Det är mycket sant... Och eftersom allt som går via nätverk går att spoofa på många sätt så är den egentliga risken att åka fast väldigt liten... Det ända du behöver göra är att se tills så det skickas ett spoofat ip-nummer och en spoofad mac-adress... Sen kan dom inte göra så mycket
    Inte helt korrekt, men en ganska vanlig uppfattning. Det är inte "bara att spoofa ett ip och mac-adress"....
    Det finns INGEN teknik att göra sig helt anonym på internet.
    Om du nu spoofar din ip, exempelvis till 1.1.1.1, fast du har 2.2.2.2 på riktigt, och sedan skickar paket till en maskin med ip 3.3.3.3, så kommer ju inte paketen att komma tillbaka till dig, utan till den maskin som faktiskt har 1.1.1.1
    Om nu paketen på något vis kommer tillbaka till dig, så måste de ju stämplats med destinations-ip 2.2.2.2, dvs din äkta adress.
    Visst finns det tekniker att spoofa en adress och ändå få svarspaketen , exempelvis arp-poisoning, men detta kräver ju att du sitter på samma LAN som maskinen du spoofar.
    Inte vidare användbart om man sitter hemma.
    Om du vidare spoofar din adress till någon helt galen, och på något vis får svarspaketen att komma tillbaka till dig, så ser ju din ISP till vilken anslutning paketen går, och på så vis vet dom ju vem som tar emot dem.

Som sagt, om någon gett sig fan på att hitta dig, så gör dom garanterat det.

Det är inte alltid så lätt att spofa. De större isp:erna har börjat att kasta paket som kommer på en länk men som har ett ipnummer som inte tillhör den. Detta för att föhindra spofning.
    Antag att du sitter på en lina som har ipnummer 1.1.1.1
    Du pingar sedan ett ipnummer på 2.2.2.2 men sätter dit eget ipnummer till 3.3.3.3. Det ipnummer du kommer ifrån 3.3.3.3 får inte finnas på den lina du har alltså 1.1.1.1 och kommer därför att kastas.
    Spofningen fungerar däremot om du fejkar ditt ipnummer till ett nummer som finns på din egen lina.

/James

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    @danne.a

det har du helt rätt i... det är som sagt inte lätt men det går... dock kräver det en hel del kunskap...

ProfSnape
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jamhan053
    Det är inte alltid så lätt att spofa. De större isp:erna har börjat att kasta paket som kommer på en länk men som har ett ipnummer som inte tillhör den. Detta för att föhindra spofning.
    Inget nytt, alla gör så, kallas routing.
    Citat Ursprungligen postat av jamhan053
    Antag att du sitter på en lina som har ipnummer 1.1.1.1
    Du pingar sedan ett ipnummer på 2.2.2.2 men sätter dit eget ipnummer till 3.3.3.3. Det ipnummer du kommer ifrån 3.3.3.3 får inte finnas på den lina du har alltså 1.1.1.1 och kommer därför att kastas.
    Nej, det kommer inte att kastas utan det kommer att routas ditt routrarna vet att ip-adresse 3.3.3.3 finns.

om det inte finns static route till null

Om man sitter på adressen 10.0.0.1 (exempelvis!) är det inga problem att fejka att man sitter på 10.0.0.2. Med returpaket och allting.
    Detta filtreras dessutom väldigt sällan av switchen eftersom 10.0.0.2 är lika giltig adress som .1.
    Man kan även använda sig av fejkad MAC-adress om det känns bättre.
    Men det är fortfarande lika lätt för ISP:n att kolla vilken port i switchen som den fejkade MAC-adressen eller den fejkade IP-adressen kommer ifrån.
    Och som bekant har dom rätt väl dokumenterat vilken port i switchen som går till vilken lägenhet.
    Att börja fejka adresser och streama iväg en massa tv är ett bra sätt att bli av med linan. Rekommenderas inte!

Liknande ämnen

1. Svårt att få fram Epg på Svt...
    Av MyB5 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 18:40
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-13, 16:11
  3. svårt att få CD
    Av buffy i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-10, 22:08
  4. [LÖST] Är det svårt o programera?
    Av Badboy i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-15, 16:29
  5. [LÖST] Har svårt och bestämma mig :(..
    Av Badboy i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-16, 08:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss