Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Varför så svårt?

  1. #1

    Varför så svårt?

    Allt annat verkar ju knäckt i dagsläget, trots att alla bolag verkar dels ha bytt system och kortsorter mm ...
    En god vän sitter i sin villa med 3 boxar, Viasat, CanalDigital samt Boxer och får in ALLT.

    Här i stan så får jag ej smälla upp parabol, och boxer har så kass täckning så den åker i väggen var o varannan dag (testat med 4 olika sorters antenner, olika placering, rum, allt som man möjligen kan göra... tips? )

    Och då återstår endast comhem...

    Vart vill jag komma med detta?

    Tja.... säg d....

    :roll:
    ---- Mac -----

  2. #2
    En snabb kommentar till mig själv som Ni kanske kan svara på ... Är comhem ensamma i världen med det här systemet? Finns det inga andra terroristgrupper vi kan slå oss ihop med o bekämpa antipiraterna... ?

    ---- Mac -----

  3. #3
    snarare så att det inte finns något system som är knäckt i dagsläget. boxer finns det inga kort till och lär inte dyka up på väldigt länge. viasat funkar fram till 1e juli sen är det svart där också. enda som funkar är canaldigital men det är enbart pga av att nån insider där läcker nycklar och inte pga att systemet är knäckt. enda möjligheten o fixa piratkort till comhem är att fixa nån insider som läcker nycklarna eller att någon skulle hitta en bugg i comhemkorten så att de läcker nycklar.. sannorlikheten för något av dessa alternativ är nog väldigt små. detsamma gäller för boxer och viasat.

  4. #4
    patrixan
    Gäst
    Du får det att låta som att det är omöjligt =(

    Finns inte så mycket kvar att göra mao.... bara att snitta en ven då =(

  5. #5
    ComhitDala
    Gäst
    Det ser väldigt mörkt ut på pirathimlen tyvärr.

    Vi skall vara med i ett försök nu i sommar och testa bredbandstv som CanalDigital står för. Där boxen kopplas direkt till switchen och sen ut på stadsnätet. Detta innebär att dom uppnår tvåvägskommunikation vilket innebär att det blir omöjligt att titta gratis.

    Detta är framtiden vi får nog bara hoppas på att dom sänker priserna på kanalerna så vi vanligt folk har råd att titta.

  6. #6
    min erfarenhet är att allt som går över nätverk går att hacka sig in på. risken att åka fast kommer ju dock vara betydligt större.

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ripleyonline
    min erfarenhet är att allt som går över nätverk går att hacka sig in på. risken att åka fast kommer ju dock vara betydligt större.
    Det är mycket sant... Och eftersom allt som går via nätverk går att spoofa på många sätt så är den egentliga risken att åka fast väldigt liten... Det ända du behöver göra är att se tills så det skickas ett spoofat ip-nummer och en spoofad mac-adress... Sen kan dom inte göra så mycket
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #8
    Vad är det här för tråd, galningar spekulerar eller? Fanns det inte en speciell tråd för sånt?

    czar säger "insider som läcker nycklarna", tror du att nycklarna ligger på ett bord där eller? Vakna upp ur fantasin.

    Dessutom deaaaas, du är verkligen en hycklare. Först kastar ni ut sådana idioter som påstår sig ett piratkort till CH, sen kommer du själv och drar en rövarhistoria om en framtida väns fasters pysslings döda farfars papegojas fungerande ch-kort. Skrattretande.
    hehe

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av arkad
    Dessutom deaaaas, du är verkligen en hycklare. Först kastar ni ut sådana idioter som påstår sig ett piratkort till CH, sen kommer du själv och drar en rövarhistoria om en framtida väns fasters pysslings döda farfars papegojas fungerande ch-kort. Skrattretande.
    Va!? Jag har läst det här forumet länge och noga, och något sådant uttalande av Deas har jag aldrig sett. Länk tack.

  10. #10

Liknande ämnen

  1. Svårt att få fram Epg på Svt...
    Av MyB5 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 18:40
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-13, 16:11
  3. svårt att få CD
    Av buffy i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-10, 22:08
  4. [LÖST] Är det svårt o programera?
    Av Badboy i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-15, 16:29
  5. [LÖST] Har svårt och bestämma mig :(..
    Av Badboy i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-16, 08:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss