Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: SVT Utökar sina sändingar

  1. #1

    SVT Utökar sina sändingar

    Första juni kommer SVT utöka sina sändingar och kommer då få lika stor utsändning som dom har nu med den analoga sändningen, dvs. täcka in 99.8% av Sveriges befolkning.

    Alla de som nu får in "fel regionalkanal" kommer att förlora bilden på dessa kanaler, då är det bara att göra en ominstallation så fixar det sig.

  2. #2
    Källa till denna information? Terracom?

  3. #3
    Jag fattar noll. Har dom massa sändare som är avstängda nu och som dom aktiverar just den första juni? Verkar väl inte jätte-troligt?
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  4. #4
    budah
    Gäst
    Krävs annan utrustning för att sända terestial digitalsignal, därav sändaruppgraderingen.

  5. #5
    Jo det förstår jag. Men att man gör ingenting tills första juni och sen tar flera sändare samtidigt. inte jätte-troligt väl?
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  6. #6
    Från teracom
    Inte första juni utan sennas 1 februari 2008

    Ja till fortsatt utbyggnad av digital-tv
    Den 26 maj röstade riksdagen ja till fortsatt utbyggnad av marksänd digital-tv i enlighet med digital-tv-propositionens förslag. 206 ledamöter var för utbyggnaden, 96 var emot och en ledamot avstod. Totalt röstade 303 av riksdagens 349 ledamöter.

    Riksdagsbeslutet innebär att de digitala marksändningarna av Sveriges Televisions och Utbildningsradions tv-program ska byggas ut så att de får samma täckning som dagens analoga sändningar har. Det betyder att 99,8 procent av hushållen senast den 1 februari år 2008 kommer att kunna titta på SVT:s och UR:s digitala sändningar.

  7. #7
    Aha... det är alltså inte nu på tisdag, utan om ungefär fyra år? Det är ju en ganska betydande skillnad.

  8. #8
    Jupp, det var fel av mig... Det var inte utbyggnaden utan det som händer är att dom utökar sina regionala sändningar, (mitt nytt, östnytt, västnytt m.m.) så att de som nu har "fel" nyheter kommer att få se "rätt" nyheter.

    Sorry....

  9. #9

Liknande ämnen

  1. Boxer kodar om sina programkort?
    Av Hejsan_ i forum Boxer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 17:57
  2. Viasat ringer upp sina kunder !
    Av X-Files i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-28, 09:21
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-17, 16:27
  4. [LÖST] Comhem säljer sina digitalboxar för 1995 kr.
    Av Lexx i forum Com Hem
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 08:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss