Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: m-II problem

m-II problem

jag har just köpt et m-II kort... o när jag sätter i kortet i brännaren (inf usb phonix) så står det inget cpu hittas rengör kontakterna!!!! samma fast jag vänder kortet fel väg.sätter brännaren i phoinix läge o trycker på spöket och då kommer ett fel medelande......så jag fattar inte va de e för fel HJÄLP... :twisted:

har precis som du köpt infinity usb brännare och m2 kort
    Gjorde såhär satte i brännaren i datorn och dyl satte brännaren i phoénix läge satte i kortet öppnade mappen med spöket i klickade på spöket
    och voila kommer upp en dialogbox med frågan vilken comport
    klickade för rätt comport och sedan på progga kort
    har du gjort i den följden eller ställer du brännaren i phoenixläge när du har kortet i

Citat Ursprungligen postat av kabbe47
    har precis som du köpt infinity usb brännare och m2 kort
    Gjorde såhär satte i brännaren i datorn och dyl satte brännaren i phoénix läge satte i kortet öppnade mappen med spöket i klickade på spöket
    och voila kommer upp en dialogbox med frågan vilken comport
    klickade för rätt comport och sedan på progga kort
    har du gjort i den följden eller ställer du brännaren i phoenixläge när du har kortet i

så har jag gjort..... brännaren i phoenix läge 3.58 sedan klickat på spöket o då kommer ett fel medelande om en fil som saknas

Har du sipset neråt?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

@nylle

Du har väl både USB och serie sladden ansluten?
    Annars fungerar det inte
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Citat Ursprungligen postat av pena
    Har du sipset neråt?

japp de har jag...... funkar fortfarande inte :?

Citat Ursprungligen postat av T-bird
    @nylle

Du har väl både USB och serie sladden ansluten?
    Annars fungerar det inte

:lol: självklart

Och du använder dagens filer?
    Lägg filen direkt på c: (eller annan bokstav) inte på skrivbordet så att du får långa sökvägar
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

jag får inte igång mitt m-II kort!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    nu har jag byttit programmvara i infinity usbn till en nyare version 1.46 hade 1.35 förut men de hjälpte inte så mycket.
    när jag trycker på spöket kommer ett felmedelande om en missad fil och de skapas nya programm iconer som heter conax.detect o update e de normalt????
    kan de va kortet de e fel på?????
    skall jag ha någo annat program eller va faen ha jag missat, :cry:

testade på en annan dator o då funkade de med en gång!!!!! mycket konstigt va????

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss