Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Får inte till MII med NPF

  1. #1

    Får inte till MII med NPF

    Körde NPF programvaran förut och det fungerade utmärkt till förra omkodningen - NPF gick då inte uppgradera, de hänvisade till en fil man skulle ladda ner istället. Så jag körde istället PDK's program tillfälligt och det fungerade utmärkt. Hittade sen nyaste NPF version 1.4 (finns numera under FILER på detta forum) när jag klickar på download knappen plockar den hem senaste koden. MEN.. när jag programmerar kortet så får jag inte in kanalerna. Har även kört "uppgradera OS" alternativet.

    Löste detta tillfälligt (återigen) med att ladda ner senaste koden från PDK. Det vore ju smidigare att använda NPF's programvara som har en download knapp. Vad tror ni - ligger NPF's kod kvar och därför fungerar inte PDK längre? Hur kan jag tömma kortet? Kör med enkel smartmus brännare och MII man köper i kit från VDG.NU

    Om ni som gör PDK läser detta, inkludera gärna en "Radera kort" knapp i framtida releaser

    Tacksam för tips hur man fixar detta.

  2. #2
    Har precis samma "problem" om det nu är ett problem när PDK finns .
    /zam
    Världen är som världen är!

    -Det är en sak att veta vägen ! Men det är en helt annan sak att vandra på den-

  3. #3
    Jag fattar inte riktit At NPF skulle vara lättare än PDK å kåda? i spöket fins alt!
    Tilläger bara at Mll kort behövs intte radera ock fins inte OS bara gamlakort som hadde version1 fick man upgradera till version 2 at dåm skulle fonka.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Problemet med NPF är att när du tryckt på DOWNLOAD så tar den hem filerna och startar om programmet... Sen tar den bort filerna igen av någon konstig anledning... Upptäckte detta precis... Kör med Spöket... Originalet är alltid bäst...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. fungerar inte till Philips ?
    Av janok i forum Canal Digital
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2004-05-19, 10:35
  2. Varför får jag det inte till att funka?
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 19:27
  3. Varför får jag det inte till och funka?
    Av nicko1 i forum Com Hem
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2003-04-30, 21:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss