Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Eutelsat W2 16 Grader

  1. #1

    Eutelsat W2 16 Grader

    jag fattar inte varför jag inte kan få signal på denna satellit?? har en samsung 9500 ay med motor...inte ens när jag kör manuellt hittar jag den... jag misstänker att det är något med mottagaren man måste ställa in??, har inga problem på nokian 9802 med motor

  2. #2
    Använd något hjälpmedel såsom satbeeper så kanske det blir lättare att hitta den. Jag får in den utan problem med 9802s och 1m med motor.

    Annars kan du ta hjälp av en kompis some flyttar parabolen lite grann samtidigt som du kollar om du får signal på mottagaren.

    /Soprano

  3. #3

    jo men

    om den går på nokian utan problem så bör den väl gå på samsung ochså utan hjälpmedel??

  4. #4
    Jo det borde det ju göra. Ställ in så att parabolen står rätt med nokian sdedan så tar du samsungen och använder den till o söka. Om det inte fungerar så är det ju ngt fel på mottgaren din Kan ju vara så att de måste till några speciella instälnningar i samsungen som du inte har gjort alt. är felinställda. De e bara o pröva sig fram :P

    /sOprano

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Egentligen borde det inte vara nåt problem om parabolen har rätt grundinställning. Då går man först in på menyn under "Installation ; LNBsettings" och kollar att DiSEqC Mode står på OFF och Positioner DiSEqC 1.2 står på YES . Sedan gör man en manuel sökning på nån aktuell frekvens . Det kan vara besvärligt och köra parabolen för Hand om det inte finns signal på den första frekvensen i listan . Det händer ofta på W2 att nån frekvens försvinner .

    Mvh Kalle

Liknande ämnen

  1. Eutelsat w4 36 ö
    Av pacmyc i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 18:36
  2. Får inte in eutelsat w2
    Av Medo i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 12:28
  3. Eutelsat W2 16 grader
    Av Malisan i forum Övrigt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2009-01-03, 09:04
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-24, 08:29
  5. Eutelsat W2 16grader
    Av PIRATKING i forum Övriga mottagare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 19:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss