Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: antagligen signalfel! vad tror ni?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    40
    Tackad
    1 gånger

    antagligen signalfel! vad tror ni?

    Tog med boxern till husvagnen! Började installera.fick ingen bild.drog till Allanssons och köpte en ny digitalantenn just för boxer,tillbaka fick ingen bild! Tillbaka till Allanssons,bytte till en antennförstärkare och fick in 3an &4an(har inget abbonemang just nu)men vart tog SVT vägen?Har gjort kanalsökning.Har en Triax.Husvagnen står på Uskavigård utanför Nora
    PS Signalen är på 50 av 100%.Vad ska jag göra?

  2. #2
    vrida......

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    40
    Tackad
    1 gånger
    har provat funkade ej. :cry:

  4. #4
    ligger det ute i ödemarken?
    det kan vara dålig mottagning där..fråga runt vad dom andra har

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    40
    Tackad
    1 gånger
    jag undrar varför ser jag 3an&4an och inte SVT?

  6. #6
    dom ligger i olika muxar

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av bulten139
    jag undrar varför ser jag 3an&4an och inte SVT?
    Har samma problem, 3:an och 4:an är klockrena men SVT hackar som bara den (och jag bor inte i ödemarken :-)). Detta började för några månader sedan! Vad innebär det att de ligger i olika muxar, och hur ska man åtgärda det?

  8. #8
    Det innebär att de ligger på olika frekvenser, vilket gör att mottagningskvaliteten kan variera jämfört med andra frekvenser. Har du förstärkare? Egen antenn (bord/tak) eller centralantenn? Har du takantenn och förstärkare kan du prova att flytta antennen i höjdled några decimeter. (om den redan är optimalt riktad)
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  9. #9
    Jag har takantenn och förstärkare ihop med grannen. Tack för tipset, ska skicka upp grannen och flytta upp antennen :wink:

  10. #10
    $k8ir8
    Gäst
    Jag har problemet att kanalerna dyker i signalstyrka lite då&då. Det gäller mest 1:an & 2:an men även dom andra kanalerna. Signalstyrkan ligger mellan 97-100% sen dyker den ner till ca 70% å då försvinner ljudet och bilden hackar i 1-2 sek :x Sen höjs styrkan igen. Har fått för mig att det händer oftare på kvällen än på dagarna, nån som har liknande problems. Jag bor i Centrala Gävle.

Liknande ämnen

  1. antagligen switch problem.
    Av teebees i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 19:08
  2. Vad tror ni ?
    Av tonysat i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-09-07, 09:14
  3. Jag tror
    Av karl48 i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-05-05, 08:38
  4. Va tror ni?
    Av nicko1 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-05-31, 19:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss