Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kanallista CD?

  1. #1

    Kanallista CD?

    Jag får inte in kanal 1, 2, TV4, TV4+, TV4film på min Triax-mottagare. Resten av CD-paketet går utmärkt. Det verkar ju som om den inte hittar kanalerna när jag gör en sökning, men de hamnar i kanallistan(!?). Parabolen med 2 huvuden å de sån där switch funkade tidigare med min hyrmottagare på dessa kanaler. LNB står väl då tydligen rätt, efter vad jag kan förstå. Även signalstyrkan från Satelliterna verkar ok. Nån som har ett tips vad jag kan göra?
    Var hittar jag kompletta kanallistor med frekvens, polarisering mm på CD's utbud?

    Mvh Matte :?

  2. #2
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3

    2 satelliter på Conax

    Tack T bird! Ser ju att de berörda kanalerna sänds både från Sirius 2 på 4,8 grader öst OCH Thor 2 på 0,8grader väst, båda med Conax. Konstigt att jag inte hittar någon av dem???

    Mvh Matte

  4. #4
    Hadde samma problen själv på min triaxmotagare
    Gör en kanalsökning på
    Frekvens: 11216
    Polarisation: V
    Symbolhastighet (kbauds): 24500
    Fec: 7/8

    Det funkade i allafal för mig.

    MVH Jojje_115

  5. #5

    Fixat!

    Så, nu har fixat in de saknade kanalerna. En ny sökning + att jag valde fel kanaler från början, eftersom kanal 1+2,4,4+ var på gamla frekvenser som inte längre sände. Dessa hittade på alternativa ställen och flyttades in i favoritlistan på rätt position.

    Mvh Matte

Liknande ämnen

  1. kanallista
    Av na96gen i forum AzBox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 07:27
  2. Kanallista
    Av kermith i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 08:16
  3. Kanallista
    Av Bylon i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-30, 19:38
  4. kanallista
    Av satellitfinnen i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 16:24
  5. Kanallista
    Av crille- i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-05, 12:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss