Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Blockerad på nätet.

  1. #1

    Blockerad på nätet.

    Jag surfar med modem ,normalt med en anslutning på spray med fast pris. Det verkar som dom har stängt ut mig från vissa adresser bla denna föträffliga sida ,stämmer det kan dom göra så. När jag byter anslutning och använder en annan leverantör går det bra att surfa på dessa sidor igen. Vill ju gärna använda fastpris för det blir ju billigare så. Finns det något knep att gå runt denna blockering.
    RJ

  2. #2
    Kolla virus programet eller brandvägen.
    Hade eller har samma problem som du fast med en annan sida tror det va det som spöka för mig.

  3. #3
    det är bara med sprays anslutning, med andra går det bra.
    RJ

  4. #4
    Testa byta DNS server.
    www.mobilmedia.se - En jävla massa kul till din mobil
    www.soundport.se - independent music exposed - Independent TOP40

  5. #5

    modem

    Jag vill nog rekomendera dig och alla att gå över till ADSL eller liknade eller ladda hem modemkaparprogramet på konsumentsidan.
    modemkaparprogrammet är ingen garanti mot modemkapare.
    När jag jobbade på ett teleföretag i våras hade en kund fått en räkning på 36000kr!!!!!! KAPAD
    NI som har modem tänk efter!!!

  6. #6

    dns

    vadå DNS server
    RJ

  7. #7

    Re: modem

    Citat Ursprungligen postat av uffjikea
    Jag vill nog rekomendera dig och alla att gå över till ADSL eller liknade eller ladda hem modemkaparprogramet på konsumentsidan.
    modemkaparprogrammet är ingen garanti mot modemkapare.
    När jag jobbade på ett teleföretag i våras hade en kund fått en räkning på 36000kr!!!!!! KAPAD
    NI som har modem tänk efter!!!
    norton internet security 2004 funkar oxå lr?

    Alla kan inte få ADSL =(
    VU+

  8. #8
    @dreven

    när du är uppkopplad med spray så testa göra en nslookup.
    kör > cmd > nslookup www.comhit.net

    Du kan ju alltid testa nån annan sida som ligger på samma server. tex www.pepzi.net
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  9. #9

    Re: dns

    Citat Ursprungligen postat av dreven
    vadå DNS server
    Domain Name Server, namnserver. Översätter en IP adress till ett namn t.ex comhit.net

    Den DNS du använder kanske har en felaktig IP adress översättning av comhit.net. Använd t.ex 217.174.65.61 (Vodafones) Den funkar bra för mig.

    Inställningar för TCP/IP i kontrollpanelen. Där matar du in det.

    Om detta löser problemet är jag inte säker på men det kan va värt att testa.

    Först kan du faktiskt testa att skriva in det här och se om du kommer in: http://213.226.79.164 (kommer tydligen till pepzi.net men comhit ligger i ett subdir. Reijj: vilket?)

    Kommer du in på sidan då så är det DNSen som ör fel o då kan du göra som jag skrev ovan. Kommer du inte in då heller så är det något annat fel.
    www.mobilmedia.se - En jävla massa kul till din mobil
    www.soundport.se - independent music exposed - Independent TOP40

  10. #10
    fick ett nytt modempoolsnr sen funka det. dom måste ha något fel på den servern,
    RJ

Liknande ämnen

  1. Live-tv på nätet?
    Av zoman i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-07-16, 21:39
  2. Poker på nätet
    Av cichlidae i forum Övrigt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-01-06, 17:02
  3. NFL på nätet
    Av vasy i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-09-19, 18:25
  4. Filmer på nätet
    Av fagerhultarn i forum Övrigt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-01-02, 18:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss