Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Mobiltelefon Ericson K700i bluetooth problem

  1. #1

    Mobiltelefon Ericson K700i bluetooth problem

    Hej, jag undrar om nån vet nåt om detta.
    USB för bluetooth funkar som den ska ända tills jag slår av min dator för att sen slå på den igen. Då startar inte bluetooth som den automatiskt ska göra och det enda sättet att få igång den på är att dra ur USBpluggen och sätta i den igen, då funkar det igen.
    Vad beror det på ?

    Sen följer det med en programvara till telefonen som heter PC-suit och den har inte fått att funka ens enda gång :/
    Nån som haft eller har samma problem?
    "She can kill a man at ten paces with one blow of her tongue! How am I supposed not to worry?" [Basil Fawlty]

  2. #2
    Vad gäller usb problemet så vet jag inte vad det kan bero på. Prova att installera om programmet. PC-Suite kan du kasta i korgen!! Totalt värdelöst, har själv inte fått det att fungera med en T630. Däremot så fungerar programvaran jag fick med min bluetooth (D-Link) bra att synka mot outlook exempelvis.

  3. #3
    Har installerat om flera ggr.... tänkte det kunde va nån inställning i bios eller liknande.
    "She can kill a man at ten paces with one blow of her tongue! How am I supposed not to worry?" [Basil Fawlty]

  4. #4
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Jag har hållt på med det där jag oxå.
    Bluetooth-problemet, att den inte startar, det är nån bugg i den förmodligen, hade samma "problem" jag oxå. Är det en Cetrix eller?

    Sen till PC-suite, funkar bra när man väl får i gång det, men det är just det, att få igång det som är det krångliga.
    Höll på att trixxa med det enormt mycket, vilket inte ska behövas egentligen tycker jag, och till slut fick jag det att funka, en gång, nästa gång jag skulle göra samma sak, fast med en Nokia 6820 funkade det inte, stört, ja.

    Det jag, tror, gjorde fel, eller inte uppmärksammade (kommer inte direkt ihåg, eftersom jag satt och pillade ganska rejält) var att jag inte valde rätt port på bluetoothen. När du är inne i den där, hmm vad kan den heta, jaja, ikonen nere i aktivitetsfältet, så ska du trycka på bluetooth-ikonen i det fönstret, den ska då fråga vilken port som ska användas, och ibland gjorde den inte det för mig, så jag fick installera om progget några gånger. När den gör det, så gäller det att välja rätt, vilket e lättast att upptäcka genom att testa alla.
    Testa även att välja rätt serial-port, samma som den till bluetoothen, tror jag. Testa.
    Till slut hittar man kanske rätt. Gör man inte det, så måste man kanske försöka installera om bluetoothen helt, kanske genom att ta bort bluetooth-comporten i system->maskinvara.

    Testa dig fram. Drygt som s*tan men det kan gå, inte säkert

    TRÅKIGT ATT DOM INTE KAN GÖRA LÄTTA INSTALLATIONER. DET SKA VARA LÄTT!

  5. #5
    ok, tack iaf för svaren!
    "She can kill a man at ten paces with one blow of her tongue! How am I supposed not to worry?" [Basil Fawlty]

Liknande ämnen

  1. Bluetooth.
    Av stwa i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 23:24
  2. Sonyericsson K700i
    Av tonu i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-08-02, 22:05
  3. SonyEricsson k700i och adressbok
    Av billeh i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-03-31, 07:43
  4. sonyericsson k700i problem
    Av dalabengt i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-16, 17:42
  5. Bluetooth Mio 168 ?
    Av P-son i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-09, 13:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss