Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Samsung9500AY (Conax, Viaccess)

  1. #1

    Samsung9500AY (Conax, Viaccess)

    Har sett Samsung9500AY (Conax, Viaccess) för 2299:- min fråga är det en ok mottagare har mest kört Comhem men nu höjer dom ockrarna priset på canal+ så ja funderar på att köra med parabol.

    Sen undrar ja om det funkar med
    "80cm Norden parabolantenn (för mottagning av både Sirius och Thor) "

    Ja är mest intresserad av canal digitals utbud, fler alternativ tas emot med glädje.

  2. #2
    jag har själv en Samsung 9500AY med en 80 cm parabol och det fungerar
    bra med både sirius och Thor

  3. #3
    Låter fin fint har sett att comslems utbud har ganska saltade priser om man jämför med parabol nissarna.

    Sen såg ja detta oxå verkar rätt ok lr http://www.netonnet.se/item.asp?iid=54958

    Om man jämför med vad ja betalar idag så är det närmare 400 spänn per månad för canal+ och viasat sport 1 :cry:

  4. #4
    Vet inte om Pace mottagaren som medföljer paketet klarar Cam modul för conax som du måste ha för att köra både Viasat och Canal digital, sedan tycker jag att 44 centimeters parabolen är för liten för att kunna köra både sirus och Thor

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av QlecKeN
    Låter fin fint har sett att comslems utbud har ganska saltade priser om man jämför med parabol nissarna.

    Sen såg ja detta oxå verkar rätt ok lr http://www.netonnet.se/item.asp?iid=54958

    Om man jämför med vad ja betalar idag så är det närmare 400 spänn per månad för canal+ och viasat sport 1 :cry:
    Du kåmmer intte ock se med det ärbjudande mer än Viasats eget program utbud. (inget ock ha)
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  6. #6
    Inget fel med Samsung men det är inte Viasat kodkänd.
    Kolla här www.eklid.se Strong SRT 8700 295kr det är en motagare såm jag skulle köpa i dagensläge. Enda felet med detta ärbjudande är 44cm parabål det är bara till Viasat. Åm man vill titta Canaldigital bör man käpa en 70-80 cm:ters parabol.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  7. #7
    Ska man ha BÅDE via o CD på en STRONG SRT 8700 går det bra. Dessvärre skiter det sig i dagens läge om man enbart nöjer sig med CD:s utbud. Mottagaren har ett sk "Cam-lock", vilket gör att man INTE kan köra enbart CD på denna. Trist att de båda företagen inte har kommit överens.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av TouchMan65
    Ska man ha BÅDE via o CD på en STRONG SRT 8700 går det bra. Dessvärre skiter det sig i dagens läge om man enbart nöjer sig med CD:s utbud. Mottagaren har ett sk "Cam-lock", vilket gör att man INTE kan köra enbart CD på denna. Trist att de båda företagen inte har kommit överens.
    Menar du åm jag tittar CD med den så måste jag ha Viasats kort också?
    Har du en Strong SRT 8700?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av TouchMan65
    Ska man ha BÅDE via o CD på en STRONG SRT 8700 går det bra. Dessvärre skiter det sig i dagens läge om man enbart nöjer sig med CD:s utbud. Mottagaren har ett sk "Cam-lock", vilket gör att man INTE kan köra enbart CD på denna. Trist att de båda företagen inte har kommit överens.
    Stämmer inte, för jag kör bara CD i Strong 8700.
    :wink:

  10. #10
    Det trodde inte jag heller.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

Liknande ämnen

  1. Conax Cam programera om till Viaccess Cam?
    Av mdredfox8 i forum Viaccess
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 13:17
  2. Viaccess eller Conax ?
    Av dreamer i forum Viaccess
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 14:31
  3. Conax - Viaccess
    Av dacgbg i forum Viaccess
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-11, 02:04
  4. viaccess vs conax
    Av MoonWolf i forum Viaccess
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 21:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss