Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: DVB-C kort och fria kanaler ?

  1. #11
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av garton
    Citat Ursprungligen postat av TobbeJ
    tv4+ får man in utan abonemangs kort, testade just med vdr och att rycka ur abonemangskortet.
    de finns nämligen två tv4+ kanaler, en som man får in utan kort och en som man måste ha abonemang på.

    dom kanske gjort så för att dom även sänder tv4+ på analoga kabel nätet?
    Vilken av TV4+-varianterna fick du in utan kort, den analoga eller den digitala?
    Den digitala.
    När jag kör vdr (linux prog för dvb kort med inbyggd mpeg2 dekoder) så finns de två tv4+ en som heter "TV4+" och som man får in utan nån cam och abonemangskort och en som heter "TV4plus" som är kodad.
    "TV4plus" får jag inte ens in när jag trycker in cam+kort, men de beror nog på att jag inte valt den till mitt abonemang.

  2. #12
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av thunder
    Den digitala far man in gratis. Sands en krypterad och en okrypterad version sa man maste leta reda pa kanalen. Eurosport comhemkanalen och discovery mix sands ocksa okrypterat.
    Presis

  3. #13
    Den som heter "tv4+" är analog och gratis för dom som har comhem bredband i huset, "snöig" för övriga.

    "TV4plus" är digital och kräver abbonnemang för alla...

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Ripleyonline
    tv4+ ligger kodad digitalt men är gratis om man har abbonemang.
    Hur går det här ihop :?: :P

  5. #15
    Nä, nu är det för rörigt. Vi försöker reda ut det här.

    TV4+ finns i två varianter i Comhems nät. Dessa syns under olika namn:

    "TV4+" (eller "tv4+") - som är analog
    "TV4plus" - som är digital

    För dessa gäller följande:

    "TV4+" går att titta på med en vanlig, analog TV-mottagare
    "TV4plus" går att titta på om man har en digital kabelTV-box och ett programkort från Comhem, samt att man betalar för kanalen, inte annars

    Stämmer detta med den församlade intelligentians uppfattning, eller förhåller det sig på annat sätt?

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av garton
    Nä, nu är det för rörigt. Vi försöker reda ut det här.

    TV4+ finns i två varianter i Comhems nät. Dessa syns under olika namn:

    "TV4+" (eller "tv4+") - som är analog
    "TV4plus" - som är digital

    För dessa gäller följande:

    "TV4+" går att titta på med en vanlig, analog TV-mottagare
    "TV4plus" går att titta på om man har en digital kabelTV-box och ett programkort från Comhem, samt att man betalar för kanalen, inte annars

    Stämmer detta med den församlade intelligentians uppfattning, eller förhåller det sig på annat sätt?
    Det stämmer, med tillägget att analoga tv4+ bara kan ses i hus som har upgraderat sitt kabelnät för comhem bredband (dvs 3 hål i uttaget)

  7. #17
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av garton
    Nä, nu är det för rörigt. Vi försöker reda ut det här.

    TV4+ finns i två varianter i Comhems nät. Dessa syns under olika namn:

    "TV4+" (eller "tv4+") - som är analog
    "TV4plus" - som är digital

    För dessa gäller följande:

    "TV4+" går att titta på med en vanlig, analog TV-mottagare
    "TV4plus" går att titta på om man har en digital kabelTV-box och ett programkort från Comhem, samt att man betalar för kanalen, inte annars

    Stämmer detta med den församlade intelligentians uppfattning, eller förhåller det sig på annat sätt?
    Okej, jag kanske var lite otydlig ialla fall...
    Mitt dvb-c kort kan BARA få in digitala kanaler och jag får in TVÅ tv4+ kanaler.
    En som heter "TV4+" när man scannar efter kanaler och en annan som heter "TV4plus"
    Den som heter "TV4+" får man in utan cam och abonemangskort, jag ryckte ur dom när jag testade.

    Jag har ingen aning hur comhem boxarna funkar eftersom jag aldrig har skaffat nån.

  8. #18
    pmc
    Gäst
    TobbeJ vad kör du med för hårdvara ? har börjat fundera på att eventuellt skaffa DVB-C kort och CI+CAM och sen abbonera på comhem igen men jag har ingen aning om vilken cam som fungerar nu för tiden, har för mig de va nån red cam ?

  9. #19
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    18
    Jag skaffade ett technotrend dvb-c 2.1 kort, ett sånt med inbyggd mpeg2 dekoder och tv-ut (dvs funkar ihop med vdr under linux om man vill)
    Plus en cam läsare, en såndära pccard läsare man kopplar in på dvb kortet för att kunna använda cam.
    Jag kör med en viasat redcam.

    När jag skaffade kortet så hadde jag stora problem med dålig mottagning och kunde inte förstå vad de berode på, men de visade sig att dvb kortet är väldigt känsligt för vilken nätdel man har i datorn.
    Jag skaffade en annan nätdel, en som hadde större effekt, och problemen försvan.

    Så fort jag byter tillbaka nätdelen till den gammla så kommer problemen med dålig signal tillbaka.

    dvb kortet handlade jag från http://www.dvbshop.tv och cam:en handlade jag från http://www.almsat.com/Sv/tillbehor.htm

  10. #20
    pmc
    Gäst
    Okey tack för infon TobbeJ. Föresten känner du till nån mer budget variant av DVB-C kort som också fungerar ? att ha mpeg2 dekoder känns lita onödigt specielt med tanke på att jag ändå har Sigma Design XCard.

Liknande ämnen

  1. Fria kanaler
    Av kotten1 i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 04:16
  2. Hur man får in fria kanaler
    Av eija i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 05:20
  3. Fria kanaler?
    Av roax66 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 17:48
  4. Fria Kanaler
    Av fred_via_sv i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-01, 17:22
  5. Force box, fria kanaler utan kort?
    Av Pär i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-02, 11:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss