Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Reparation av Humax runt Göteborg

  1. #1

    Reparation av Humax runt Göteborg

    Hej

    Jag har problem med min Humax CI 5100 (kabeltv) och undrar om det är någon som känner till något bra ställe som utför reparationer på humax burkar. Helst i gbg området då jag gärna vill kunna få ett kostnadsförslag på plats men det går bra att skicka den oxå om det är till ett seriöst företag.

    Hoppas någon vet.. Tack på förhand!

  2. #2
    hejsan
    vad är problemet,90%,beror de på nätdelen,och den kan du köpa ifrån mej,har fixad tiotals sådana mottagara,och alltid var de nätdelen,skall du lämna in den ,kostar de hur mycket som helst,bara ett PM,är i Göteborgs området.
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

  3. #3
    Motageren är inte död. men den tappar bort modulen efter ett tag. troligtvis ett glapp någonstans för om man skakar om den en stund så hittar den modulen igen och allt funkar fin fint.

    boxen ger oxå en felkod när man startar den men den kommer jag inte ihåg nu.

    alltså...
    Boxen funkar felfritt i upp till ett dygn för att sedan säga "ingen signal" och när man då går in i menyn så säger den att man inte har någon avkodningsmodul installerad. Jag kan då stänga av boxen och skaka den lite och när jag sedan sätter på den igen så har den signal och hittar avkodningsmodulen. (Om jag däremot bara stänger av och sätter på igen funkar det inte) Sedan är det samma visa igen.. ett knappt dygn senare är det bara att börja om igen... (djävligt tröttsamt ;( )

  4. #4
    Ungefär samma problem har jag på min force 1155s. Fungerar hur bra som helst så länge jag inte stänger av den. Stänger jag av den och jag låter den stå avstängd några timmar innan jag slå på den igen, så kan det vara ett helvete att få bild. Stå bara ingen signal

  5. #5
    hos Humaxen bruker de vara nätdelen,den har en hundratals olika funktioner,och de räcker om en diod är sönder,så krånglar den,jag har byt en tiotals sådaner,och till 90% är de nätdelen,
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

Liknande ämnen

  1. Reparation av samsung dsb-h670n
    Av razorx i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-26, 16:52
  2. Viasat pixlar ( Ber= runt 1000 )
    Av bellenoire i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 20:13
  3. Reparation av satellitmottagare
    Av K.K. i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-10-15, 08:50
  4. CD kodat om 20041213 runt 19:30?
    Av hifi i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-14, 19:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss