Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Direct Connect går så segt

  1. #1

    Direct Connect går så segt

    Jag har oDC och delar med mig drygt 20gig dvs. jag kommer in på ganska många hubbar. Men om man hittar nåt man vill ha så är det ju ingen som har en slot öppen och om dom har det så går det så otroligt segt. Jag har 0.5 Mb ADSL men det tankar oftast typ i 1 kb/s eller mindre. Allt som man vill ha finns ju inte med BitTorrent (där jag tankar skitfort). Jag har satt mig själv i Passive mode då jag har ZoneAlarm, men är det ändå brandväggen som kan spöka?

    eller har jag bara gått in på dåliga hubbar. Jag bara klickar in mig på typ 10 st i listan o söker. Ska man göra på nåt annat sätt??

    har ni några tips på bra hubbar eller också torrentsidor för den delen så tipsa gärna!

    //Soprano

  2. #2
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger

    Re: Direct Connect går så segt

    Citat Ursprungligen postat av tony_soprano
    Jag har oDC och delar med mig drygt 20gig dvs. jag kommer in på ganska många hubbar. Men om man hittar nåt man vill ha så är det ju ingen som har en slot öppen och om dom har det så går det så otroligt segt. Jag har 0.5 Mb ADSL men det tankar oftast typ i 1 kb/s eller mindre. Allt som man vill ha finns ju inte med BitTorrent (där jag tankar skitfort). Jag har satt mig själv i Passive mode då jag har ZoneAlarm, men är det ändå brandväggen som kan spöka?

    eller har jag bara gått in på dåliga hubbar. Jag bara klickar in mig på typ 10 st i listan o söker. Ska man göra på nåt annat sätt??

    har ni några tips på bra hubbar eller också torrentsidor för den delen så tipsa gärna!

    //Soprano
    Det e lite beroende på vad du har för uppkoppling och vad de andra har.
    Har du TELIA 0.5mbit? Isåfall tankar du snabbt från bostream.

  3. #3
    problemet är ju att de du laddar av har fullt upp med andra ned/upp laddningar. Kolla att det är någon med inte allt för många slots upptagna (max. 1 eller 2) du laddar av och gärna någon med ett vettigt svenskt bredbands isp.

  4. #4

  5. #5
    tips, heter användarna något med BBB (bredbandsbolaget) vet inte riktitg vad dom har i upstream men mycket minst 8Mbit skulle jag kunna tro.t, de BBB folken jag hittat på har jag fått tanka fullt eller nästan fullt av ca 200Kb/s å lite över, Har 2Mbit Telia.så BBB med lite slots är = snabb download. leta svenska hubar. kristianstad heter en bra hub, kan tyvärr inte adressen dit nu, den e helt okey. och jepp en del bostream funkar fint med.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  6. #6
    Jag har Spray ADSL 0.5 och jag tänker inte byta nu, jag har nyss skaffat mej den här :wink:

    Har ni några andra tips på bra hubbar??

    MVH Soprano

  7. #7
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tony_soprano
    Jag har Spray ADSL 0.5 och jag tänker inte byta nu, jag har nyss skaffat mej den här :wink:

    Har ni några andra tips på bra hubbar??

    MVH Soprano
    ahus.no-ip.com - Mycket bra och stor hubb.

  8. #8
    Allt som man vill ha finns ju inte med BitTorrent (där jag tankar skitfort)
    hur kan du någonsin tanka skitfort mde en 0.5 lina ? finns det inte något riktigt bredbands bolag bär du bor så att du kan få vdsl via tele nätet?

  9. #9
    Problemet är att du ligger i passive-mode... prova kör vanligt så ska du se att det går rejält mycket fortare

  10. #10
    själv tröttna ja på 2mb så jag fixade 8:a istället det är ju en garanterade annan fart kännsla..
    --> NOLLTOLERANS <--

Liknande ämnen

  1. ingen kontakt med DCC - Direct Crossover
    Av CharlieX77 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 07:55
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 15:30
  3. Starta en Direct Connect hub
    Av klas i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-03-24, 11:54
  4. Direct Connect
    Av tonu i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-06, 12:22
  5. Direct Connect
    Av flunk i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 14:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss