Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: dreambox? alla kanaler?

  1. #1
    thugluv
    Gäst

    dreambox? alla kanaler?

    tjena, vill börja me att säga att ja inte e världens mest kunniga person inom området så ta det ja säger med en nypa salt, men jag har hört att på mga håll finns d ngt som heter "dreambox", denna box kopplas till en reuter hemma o sedan till en parabol, själva boxen ska fungera som en linux server som laddar ner koder till alla kanaler i världen och den omkodar allt sj, på detta sätt får du in alla kanaler, sant lr falskt? ngn som vet?

    Mvh Okunnig

  2. #2
    Det mesta du undrar över är rätt och sant.
    Prova gärna att söka i forumet eller google på dreambox så får du nog svar på många av dina funderingar.

    Det finns dock ingen som fungerar i kabelnät därför flyttar jag den hit istället
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3

  4. #4

    Re: dreambox? alla kanaler?

    Citat Ursprungligen postat av thugluv
    tjena, vill börja me att säga att ja inte e världens mest kunniga person inom området så ta det ja säger med en nypa salt, men jag har hört att på mga håll finns d ngt som heter "dreambox", denna box kopplas till en reuter hemma o sedan till en parabol, själva boxen ska fungera som en linux server som laddar ner koder till alla kanaler i världen och den omkodar allt sj, på detta sätt får du in alla kanaler, sant lr falskt? ngn som vet?

    Mvh Okunnig
    visst dreambox är en bra reciver men den öppnar inte alla kanaler
    utan allt som går att se med olika kort just nu kan du se utan att ha de olika korten i dreamboxen på det viset slipper du köpa nya kort hela tiden
    och om du har en kompis som har nån orginal kort på nåt syystem som är inte knäckt än och använder dreambox så kan du göra cardsharing genom internet om han också använder dreambox

  5. #5
    ladda du ner rätt image,så ser du allt utan kort,tyvärr annu inte viasats nya NDS,MEN DE JOBBAS PÅ DE.
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

  6. #6

    Re: dreambox? alla kanaler?

    Citat Ursprungligen postat av ayk
    Citat Ursprungligen postat av thugluv
    tjena, vill börja me att säga att ja inte e världens mest kunniga person inom området så ta det ja säger med en nypa salt, men jag har hört att på mga håll finns d ngt som heter "dreambox", denna box kopplas till en reuter hemma o sedan till en parabol, själva boxen ska fungera som en linux server som laddar ner koder till alla kanaler i världen och den omkodar allt sj, på detta sätt får du in alla kanaler, sant lr falskt? ngn som vet?

    Mvh Okunnig
    visst dreambox är en bra reciver men den öppnar inte alla kanaler
    utan allt som går att se med olika kort just nu kan du se utan att ha de olika korten i dreamboxen på det viset slipper du köpa nya kort hela tiden
    och om du har en kompis som har nån orginal kort på nåt syystem som är inte knäckt än och använder dreambox så kan du göra cardsharing genom internet om han också använder dreambox
    Till ayk@!

    Menar du 2 dreamboxer använder 1 kort (orginal)?

  7. #7
    Men hur är det efter nyckelbyte på CD? Kommer filerna lika snabbt som M2 eller man får snällt vänta tills nycklen blir känd på DM?
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    116
    Nej nycklar till DB kommer inte alls lika snabbt som till MII. MII-nycklar kommer oftast innom någon timme när det byts.

  9. #9
    Då finns det ju en del att tänka på som sagt......vad/om man ska ha en liknande mottagare....åååångest eller vad i valet!? :-O
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  10. #10
    i en DB finns det ju också kortplatser så man kan ha CD genom de också med ett MII eller tit-kort.

Liknande ämnen

  1. Jag har alla kanaler...
    Av marcusbest i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 17:33
  2. Har alla kanaler!
    Av Qoz i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-16, 15:19
  3. alla kanaler?
    Av grottslaven i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-04, 19:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss