Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Silvercard + bbaio

  1. #1

    Silvercard + bbaio

    Er det noen som har prøvd å kjøre med bbaio på silver card i conax slot på Strong SRT8700? Fungerer det? (f.eks Viasat)

    Har hentet ned noen forskjellige bbaio filer for Silvercard, men får det ikke til å virke. Er det lagt inn koder i filene? Må jeg gjøre noe annet enn å brenne pic og eeprom filene på kortet? Noe editering, eller aktivering?

    Håper noen kan fortelle meg litt om dette...

  2. #2
    Om du har orginal filerna så ska det finnas 3 olika picfiler, dom är indelade precis som TMB till Titanium, alltså en för vardera Sammy, Ext-Cam och Others.

    Har dock ingen aning om hur dom går i en Strong
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Jeg har prøvd de fleste nå, Strongen må vel høre til Others...
    Med en av filene kom det et glimt av en CAM meny, ellers skjer det ingenting.

    Håpte at det var noen Strong eiere her som kunne hjelpe...

  4. #4
    Har aldrig testat dessa filer, däremot så kan jag inte få igång TMB på min Strong. Har verkligen testat allt. (min har uppdaterats till NDS)

  5. #5
    Testade TMB filen på min Strong för att få CD och det fungerade utan problem och utan några ändrade inställningar. (detta efter NDS uppdatering)

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av ZztupiD1
    Testade TMB filen på min Strong för att få CD och det fungerade utan problem och utan några ändrade inställningar. (detta efter NDS uppdatering)
    Jo det stämmer CD gick igång, men jag fick inte Viasat att fungera. Om du lyckades får du gärna i detalj beskriva hur. Det vore ju guld värt tills de kodar om helt.

    Liten idé att köra TMB om man bara får CD att fungera!

    ElFeo

Liknande ämnen

  1. BBaio 6in1
    Av gson i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-04-29, 17:31
  2. bbaio???
    Av sopranos i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 19:25
  3. strong ndsuppgraderad, plus bbaio = viasat
    Av elvings i forum Viasat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-06-11, 11:09
  4. [LÖST] BBAio rekommenderas!
    Av DeepThought i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-02, 23:12
  5. [LÖST] Silvercard II
    Av heddah i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-20, 06:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss