Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Regionala sändningar i TV4

  1. #1

    Regionala sändningar i TV4

    Har noterat att jag får se Stockholms-nytt och får en hel del regionala annonser från 08-området när TV4 byter till regionala sändningar.

    Borde det inte vara så att jag skulle se TV4 Öst och slippa "veckans klipp" i Kungens kurva, när jag har antennen riktad mot Kisa-sändaren och kanal 55 inställd på min Force 320T?

  2. #2
    Det har ju varit samma sak med SVT's sändningar. Men sedan den 5:e juli har de infört utsändningar av fler regioners nyhetsprogram på SVT's kanaler.

    "De nya nyhetsprogrammen är Gävledala, Nordnytt, Smålandsnytt, Tvärsnytt, Värmlandsnytt och Västerbottensnytt. Fram till idag har Mittnytt, ABC, Östnytt, Västnytt och Sydnytt sänts i det digitala marknätet. De regionala programmen sänds både i SVT2 och SVT24. "

    Antar att det behövs att folk ligger på TV4/Boxer om att de vill ha fler regionala utsändningar på TV4 också.

  3. #3
    TV4 sänder inte regionalt digitalt, bara i det analoga nätet. Så du får nog leva med Stockholm reklam ett tag till.

Liknande ämnen

  1. Regionala nyheter på SVT
    Av SSIV i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 19:56
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-30, 21:54
  3. SVT:s regionala sändningar
    Av janbananfan i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 12:44
  4. Regionala nyheter synkar alltid ur?
    Av Timpo i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 17:54
  5. Allsvenskan - TV sändningar
    Av rox i forum Övrigt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 09:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss