Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Humax 5350 problem

  1. #1

    Humax 5350 problem

    Jag hade lämnat in min box på service och killen som tittade på den sa att det är spänningsfel. Han ville inte säga exakt vad det var fel på jo förutsättningen är att jag reparerar den hos honom vilket visade sig alldelles fördyrt så jag bestämde mig själv för att byta nätdelen först men problemet kavarstår alltså ingen signal boxen startar och rullar fram men signal styrka och kavlitet O ..
    Felet inträffade när jag kopplade om kablarna vilket tyder på att jag har orsakat kanske nåt slags kortslutning ..jag drog inte ur strömkabeln först
    och jag drog hårt skruven på F kontaktet kan det vara så att något gick sönder vid ingången av LNB gissar bara ....
    någon som har liknande erfaranhet...
    tacksam för alla tips...

  2. #2
    Hej

    Hade exakt samma problem med att boxen startar men signalstyrka och kvalitet i princip 0. Reparerade själv nätdelen som var orsaken till felet med komponenter inköpta på ELFA pris 105:-. På http://www.humax-zone.net/index.php?page=repair står exakt vilka komponenter som skall bytas och det finns bild och allt. Vem som helst som kan hålla i en lödkolv fixar felet på 30 minuter. Kolla försäkerhets skull att det inte är brott på någon av kretskortets banor. Det blir lätt det på denna nätdel när man skruvar den på plats.

    Lycka till

    Ruffis

  3. #3
    låter skumt!!

    när jag har skruvar åt för hårt på F kontakten så har den sprukit, tackar claesohlsson att dom bara kostar 8 kr

    Vet ej om nät del i boxarna ..

    kolla bora så det inte glappar eller är kortslutning någonstans..

  4. #4
    Detr första jag tänkte på var antigen reparera nätdelen själv eller köpa ny och jag köpte ny nätdel alltså nätdelen ska det inte vara..

  5. #5

    problemet fixat..

    Nu fungerar boxen perfekt sen jag kostaterade att det var fel på tuner spruckit kontakten inne till LNB ingången.....
    tack för alla som ville hjälpa till..

Liknande ämnen

  1. humax 5350 vaci problem
    Av Megaman i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-08, 08:32
  2. Problem med Humax 5350
    Av ruffis i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-02, 09:26
  3. Humax 5350 Problem
    Av Cybex i forum Övriga mottagare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-07-27, 16:56
  4. Problem med Humax 5350
    Av ruffis i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-27, 10:21
  5. Humax 5350 uppgraderings problem
    Av mcfest i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-05, 18:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss