Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Femman

  1. #1

    Femman

    Alla tjatar att viasat har kodat 3:an, men det skulle väl vara bättre om cd släppte femman fri, och viasat 3:an. I sådana fall leker viasat och cd på samma gård.

  2. #2

    Re: Femman

    Citat Ursprungligen postat av BBfordson
    Alla tjatar att viasat har kodat 3:an, men det skulle väl vara bättre om cd släppte femman fri, och viasat 3:an. I sådana fall leker viasat och cd på samma gård.
    Håller med. Borde ligga i både tv3's och femmans intresse att nå så många som möjligt med sina sändningar. Båda är ju reklamfinansierade.

  3. #3
    CD har väl inget med femman att göra, eller..?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4

    CD är distributör av 5:an

    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    CD har väl inget med femman att göra, eller..?
    CD agerar mellanhand för distibution av Kanal5. Om du tex vill distribuera Kanal5 i ditt lokala kabelnät hänvisar Kanal5 till CD. En viss koppling finns med andra ord.

  5. #5
    Cd har väl rättigheterna till 5:an i sitt utbud, vad jag vet iaf. Eller jag har fattat det fel?
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  6. #6
    Nu pratar vi Boxer och jag har svårt att tänka mig att CD kan påverka hur Femman väljer att distribuera sin kanal, kodad eller okodad.

    På satsidan däremot så finns det väl ett avtal som säger att CD har exklusiv rätt till Femman.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    just så är det!

  8. #8
    Jaså det bestämmer Kanal5 själv? Trodde det var så att CD bestämde över K5:an även på Boxerutbudet...fel man kan ha isf....beklagar......
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  9. #9
    Klart att ägarstrukturen inte är så att canal + äger femman, men man har ett intimt samarbet vad det gäller film och sport-evenemang samt distrubition av kanalen, då på satellithimmelen.

    Uttdrag ur Resumé 20040811:
    Kanal 5:s vd Manfred Aronsson pekar på att SBS och Canal Plus är naturliga samarbetspartners i fajten mot Stenbeck och Viasat.
    - Det är perfekt att vi båda har närvaro i de nordiska länderna. TV4 finns bara i ett land, säger Aronsson.

    Hela artikeln finns att läsa här:
    http://www.resume.se/pub/nyhet.asp?art_id=22168

  10. #10

    Telenor äger CD

    Citat Ursprungligen postat av BBfordson
    Klart att ägarstrukturen inte är så att canal + äger femman, men man har ett intimt samarbet vad det gäller film och sport-evenemang samt distrubition av kanalen, då på satellithimmelen.
    Vänta nu... Det är inte Canal+ som äger Canal Digital. Den nordiska versionen av kanalen är såld och ägs inte längre av franska Canal+. Canal Digital ägs numera enbart av Telenor, Norska Televerket. www.vision.telenor.se

Liknande ämnen

  1. Kontraktet med femman...
    Av sodertalje i forum Viasat
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 18:03
  2. Femman
    Av jigg i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-15, 16:01
  3. Femman
    Av trollhattan i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 00:55
  4. här kommer analoga koden till femman.
    Av wiggen-cx i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-12, 09:45
  5. analoga koder femman
    Av wiggen-cx i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-07, 11:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss