Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Problem att uppdatera till NDS

  1. #1
    Seniormedlem BenkeBuss avatar
    Reg.datum
    Feb 2003
    Inlägg
    387
    Tackad
    2 gånger

    Problem att uppdatera till NDS

    Hej alla
    Jag tänkte ta ett abonimang på viasat och måste uppdatera min motagare (Nokia 9802) till NDS men lyckas inte... När jag provar att uppdatera så bryter nerladdningen efter en stund... ca 30 min... och då jag startar om motagaren är den som förut... Hur fasen bär jag mig åt för att uppdatera till NDS.... På viasatt påstår dom att den är trasig, men jag är skeptisk till det.

    Och som lite kuriåsa kan jag berätta att kärringen som jag pratade med på suporten slängde på luren i örat på mig, efter en liten diskution om min motagare... (den funkar perfekt med C+ och det som är kvar på viasatt... men går inte att uppdatera)
    Jag sa att jag ville prata med nån som kunde med min motagare bättre än henne så vart hon förbannad och talade om att hon minsan hade jobbat där i 4 år... och jag sa att det verkar ju inte hjälpa, så åkte luren på... Och jag som suttit i telefånkö från ca 17:55 till 21:15... STÖN..
    Funderar på att skriva ett litet brev till Viasatts VD

    Är det nån som provat att uppdatera till NDS nyligen?
    Och är det nån som har en ide om vad jag ska göra....

    MVH BenkeBus

  2. #2
    Jag uppdatera min 9802s för 2-3 dagar sedan och då ställde jag boxen på tv3svergie lät viakort/funkort sitta kvar, tog ut CDcam sen gick jag in och hämta uppdateringen lät den gå och uppdatera utan problem. efter uppdat så startar man ju om och det är inte säkert att du får röd ruta på via.. sätt in din cam igen och CD flyter fint.. min box flyter bättre nu än innan, är snabbare mellan kanal byten..
    //Jbey

  3. #3
    Seniormedlem BenkeBuss avatar
    Reg.datum
    Feb 2003
    Inlägg
    387
    Tackad
    2 gånger
    Humm.
    Jag har nu provat att resetta motagaren (flera ggr).... och även att ladda ner från olika kanaler (det funkar bara på vissa)
    Men ingen skillnad....
    Vad göra, hade hon rätt ändå kärringen på viasat... Det bär mig emot att erkänna det. Ingen som har nån ide?

  4. #4
    Har du ställt så att den ska ladda ner mjukvara automatiskt i menyn? Det kanske hjälper.

    /soprano
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

  5. #5
    Seniormedlem BenkeBuss avatar
    Reg.datum
    Feb 2003
    Inlägg
    387
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tony_soprano
    Har du ställt så att den ska ladda ner mjukvara automatiskt i menyn? Det kanske hjälper.

    /soprano
    Nej det har jag inte.... Måste testa...

  6. #6
    Seniormedlem BenkeBuss avatar
    Reg.datum
    Feb 2003
    Inlägg
    387
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av BenkeBus
    Citat Ursprungligen postat av tony_soprano
    Har du ställt så att den ska ladda ner mjukvara automatiskt i menyn? Det kanske hjälper.

    /soprano
    Nej det har jag inte.... Måste testa...
    Nix... Ingen skillnad...

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    hehe kärringen kanske hadde rätt i alla fall då?

    fan va pinsammt :lol:
    Dreambox

  8. #8
    gör en ominstallation först. och ladda därefter ner nds i den. Jag uppdaterade min 9802 häromdagen och det var inga problem men den raderade alla kanalerna så de fick jag söka upp igen och skapa nya listor.. vilket tog en stund.

  9. #9
    Seniormedlem BenkeBuss avatar
    Reg.datum
    Feb 2003
    Inlägg
    387
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyfiken123
    gör en ominstallation först. och ladda därefter ner nds i den. Jag uppdaterade min 9802 häromdagen och det var inga problem men den raderade alla kanalerna så de fick jag söka upp igen och skapa nya listor.. vilket tog en stund.
    Jag har testat det... Men inget resultat.... Men jag fick ett tipps att parabolen måste vara 100% rätt inställd för att det ska funka, minsta lilla brist på motagning kan resulera i att det inte går att uppgradera... Så jag ska ta min satfinder och gå ut och ställa in den igen....
    Återkommer....

  10. #10
    Seniormedlem BenkeBuss avatar
    Reg.datum
    Feb 2003
    Inlägg
    387
    Tackad
    2 gånger
    :twisted: KÄRRINGEN hade fel.... :twisted:

    Nu funkar det.... skönt att få rätt... :lol:

    Efter att jag varit ut och justerat parabolen så funkade det att uppdatera... Den var bara lite fel, jag har inte märkt att det varit nått fel på motagning......

Liknande ämnen

  1. Uppdatera 9802s till nds?
    Av James Bond i forum Övriga mottagare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-04-29, 17:02
  2. Problem att uppdatera GK i Nokia MM 9780s!
    Av Tra11an i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-04, 16:07
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 03:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss