Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Både Viasat och Canal Digital på min Nokia 9902???

  1. #1

    Både Viasat och Canal Digital på min Nokia 9902???

    Tjena!

    Jag ägen en Nokia 9902s som jag är jättenöjd med!
    Nu när då Viasat har bytt krypteringssystem så är jag inne på att skaffa mig ett lagligt abbonnemang från Viasat, men jag vill kunna titta på Canal Digitals basutbud åxå (orginalkort).
    Vad jag har förstått så kommer det inte att gå?!?

    Som jag har fattat det så kommer inte min CA modul att fungera om jag uppgraderar boxen till Videoguard. Eller?

    Hur skall man lösa detta då? Finns det inte CA moduler som omvandlar Videoguard till Conax.
    Eller är jag helt ute å seglar?? :roll:

    Jag vill ju helst inte skaffa mig en box till, för jag använder ju hårddisken in min 9902 till å spela in på, och det vill jag ju kunna göra på de "nya" kanalerna åxå.

    Tips tack! 8)
    /// Scorpio
    Nokia 9902s

  2. #2
    På min Nokia 220s fungerar nds och en conaxcam ihop.

  3. #3
    @Scorpio

    Du måste ha en Conaxmodul och sätta i Nokian kostar ca 1000 lappen.

    Är inte CD griniga på att kränga abb när man har gamla viaboxar?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Är inte CD griniga på att kränga abb när man har gamla viaboxar?
    De behöver väl inte veta vilken box man använder?

  5. #5
    Dom frågar, men man måste ju inte tala sanning

    Det finns 2 typer av kort ett för MHW boxar och ett för alla andra
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    Det beror väl på hur man köper abonemang och kort, själv köpte jag det genom en lokal tv-reparatör som är agent för cd, och han ställde inga frågor.

  7. #7
    Jag har i dagslägt en Conax modul. Så jag kör i dagsläget med både Viasat och CD.
    Funderingen var just om det fungerar när man uppgraderar boxen till Videoguard.

    Enligt en lokal säljare, går det inte att köra med en Conax modul efter att man uppgraderat till Videoguard. :?


    @T-bird
    Jag hyrde en box av CD från början, men sade sen upp hyrboxen och gick ner på basutbudet (betalar bara kortavgift). Då var det ju inga problem... :smile:
    /// Scorpio
    Nokia 9902s

  8. #8
    Då kan du hälsa din lokala handlare att han har fel.

    Det finns fler än du som har 9902 + modul och dom rullar på så snällt så.
    Om du bestämmer dig för att uppdatera boxen så glöm inte att ta ur modulen innan du gör det.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #9
    Lyfter lite...

    Så om jag har förstått rätt så skall det inte vara några problem att beställa ett Abb. från Viasat, uppgradera mottagaren till NDS (eller vad det nu heter 8) ) och sedan kunna titta på både Viasat och Canal Digital (via min befintliga CA modul).
    Allt detta i min fantastiska 9902s!?!

    Det enda kruxet kan alltså i sådana fall vara att få Viasat att kränga ett abb. utan box?
    Men om jag handlar en box från dem samtidigt, så borde det väl inte vara nåt problem? Eller är det kortet reggat med den boxen?
    /// Scorpio
    Nokia 9902s

  10. #10
    Jep, kortet följar boxen. Det går inte att byta kort och box

Liknande ämnen

  1. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 13:29
  2. Nokia canal digital
    Av t0mas i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-03, 15:08
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-03, 09:53
  4. Box till både Viasat och Canal Digital
    Av Sweguy i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 18:27
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 08:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss